Sobrepassat el minut 20 de partit, perquè així “ho va voler ell”, com va revelar al final del matx el seleccionador Koldo Álvarez, Ilde Lima abandonava la gespa de l’Stade de Tourbillon de Sion, deixant el seu lloc a l’onze a Cucu, i tancava la carrera internacional més longeva de la història del futbol, després de 26 anys defensant la samarreta tricolor, i amb 137 partits amb el de dimarts contra Suïssa, des del debut el juny del 1997 davant la selecció d’Estònia. I a més a més, amb 43 anys, 8 mesos i 27 dies es convertia en el jugador més veterà a disputar un partit de seleccions.
Tota una gesta reconeguda a dins i a fora de les nostres fronteres i una jornada “molt especial” per al protagonista. De fet, Lima va reconèixer que “tot el que ha envoltat aquests darrers dies ha estat especial. Els vídeos, les imatges, els molts records, el moment en què ha sonat l’himne, on m’ha entrat una coseta a l’ull, però és normal de l’emoció”.
Però el que realment va tocar al fins dimarts capità de la tricolor va ser “veure tot l’agraïment de la gent en general que reconeix tants anys representant un país”, un fet que fa que et sentis “orgullós de tota la carrera que has fet i contentíssim”, va apuntar Lima, que malgrat la “llàstima del resultat” va mostrar la “satisfacció de poder-te retirar amb un ambient de futbol així, ja que és una cosa molt gran i molt maca”.
Lima no va estar sol a Sion. “Ha vingut tota la família, és un dia especial, ells han aguantat molts anys tot el que comporta el futbol, i m’han donat suport per lluitar per seguir endavant, fins i tot en moments molt complicats, i en un dia especial no podien faltar”, va destacar el jugador, “content amb el comiat” que va tenir. I és que com ell mateix va recordar “hi va haver moments molt durs, on no em veia podent acomiadar-me de la selecció al camp, i això hauria estat una de les coses més dures de la meva carrera”. Sortosament, però, al final “ho he pogut fer al camp, s’ha solucionat tot, i molt content i orgullós que el futbol andorrà sigui reconegut per tenir esportistes, sigui el meu cas o altres companys, que porten molts anys defensant la samarreta”.
Koldo admet que “el primer gol ens ha fet massa mal”
L’única taca negra del comiat d’Ilde va ser la derrota per 3-0 davant Suïssa, un càstig excessiu pel joc fet pel combinat nacional, sobretot a la primera part. I és que al maig, com va destacar el seleccionador, Koldo Álvarez, en la compareixença posterior va tenir dues parts ben diferenciades: una primera on Andorra, amb les seves armes, va plantar cara i va aguantar bé i, una segona, que va arrencar amb un gol en contra tot just en la primera jugada d’atac. “El primer gol ens ha fet massa mal”, va admetre Koldo, per a qui “tot el que havíem aconseguit a la primera part i les coses ben fetes que havíem fet a la segona ens ha costat massa ajustar-les i hem patit”. De fet, en els segons 45 minuts el tècnic va reconèixer que “no hem sabut aturar el joc per moments”, una situació que el rival va saber aprofitar.