El 10 d’octubre del 2016, la selecció absoluta va donar un ensurt a una confiada Suïssa. Els de Koldo Alvarez de Eulate van cedir per 1 a 2 a la gespa artificial de l’Estadi Nacional. Van marcar Fabian Schär de penal i Admir Mehmedi. Álex Martínez va retallar diferències amb un espectacular gol, però no hi va haver temps per puntuar. D’aquell partit, dels suïsos queden Ricardo Rodríguez, Fabian Schär, Granit Xhaka, Breel Embolo, Xherdan Shaqiri, Nico Elvedi, Edimilson Fernandes, Yann Sommer, Renato Steffen i Dennis Zakaria. Vladimir Petković ja no continua com a seleccionador, el va substituir Murat Yakin. D’Andorra continua bona part del bloc i avui a les 20.45 hores buscaran repetir o millorar l’1 a 2 d’aquell dia contra una Suïssa molt millorada i que arriba a aquesta tercera jornada del Preeuropeu amb dues victòries per 3 a 0 contra Israel i 0 a 5 contra Bielorússia. 
A la llista de Koldo Alvarez de Eulate no hi ha el lesionat Marc Vales i torna, després d’un any del seu últim partit, Ilde Lima. El defensa central, de 43 anys, disputa la seva última fase com a internacional i la seva retirada està més a prop que mai. Això sí, no serà avui. “Juguem contra la màxima favorita del grup I. Arriben al partit després de golejar Israel i Bielorússia. Intentarem ser un equip competitiu i estar a dins del partit fins a l’últim moment”, va indicar el seleccionador, que va poder disposar d’una setmana neta d’entrenaments on van anar al Montanyà. “No és cap excusa estar tant de temps sense competir”. També va recordar l’encontre de fa set anys. “Veníem de portar-nos un bon ensurt i l’equip va respondre molt bé contra aquella Suïssa. Ara serà diferent, ja que venim de fer un bon partit a Kosovo i haurem de fer-ho molt millor per endur-nos un resultat positiu contra Suïssa”. 
A l’hora de destacar noms del rival d’avui, Koldo no va voler posar èmfasi en ningú en especial. “Tenen Xhaka, Sommer, Akanji, Vargas, Shaqiri... Els coneixen tots. I també tenen d’altres. Per exemple, contra Bielorússia va marcar un hat-trick Renato Steffen, que no és tan conegut com els altres”. El seleccionador va valorar el retorn a la convocatòria d’Ilde Lima. “Sabem que s’està acabant i la nostra intenció és que pugui sumar a dins del grup. Que aporti la seva experiència i el seu saber estar contra Suïssa”. De fet, Ilde Lima va jugar en aquell país quan va defensar els colors del Bellinzona a la 2009/2011.
Marc Pujol, un altre dels vells roquers d’aquesta selecció, afrontarà un altre partit més contra una de les seleccions més potents d’Europa aquests últims anys. “Esperem un partit difícil. Són els favorits i així ho diu el rànquing FIFA. Una selecció molt potent i haurem de cometre els mínims errors possibles per treure alguna cosa positiva”. Per a ell, el partit arriba “en un bon moment per a nosaltres. Hem fet més sessions d’entrenament i el nostre objectiu serà competir”. De moment, la selecció té un punt i aspira a donar un ensurt a la líder del grup I.