esprés de dues victòries consecutives, contra el Retabet.es GBC a casa i a la pista de l’Estudiantes, el MoraBanc Andorra afrontarà diumenge, a la una del migdia al poliesportiu d’Andorra, una de les grans cites de la temporada, i de les més esperades tant per l’afició com pels mateixos jugadors, com és la visita del Reial Madrid, actual campió de la Lliga Endesa i de l’Eurolliga.

Malgrat la diferència, a priori, entre els dos conjunts, els homes de Peñarroya afronten el matx amb el Madrid, al qual el BCA només ha estat capaç de guanyar en una ocasió –1996– de totes les que s’han enfrontat, amb la intenció de plantar cara, continuar creixent i oferir una bona imatge i un bon nivell de joc contra els homes de Pablo Laso.

“Pensem que podem jugar contra qualsevol equip. Segur que davant el Madrid caldrà jugar molt millor que contra el Màlaga perquè ells no perdonen ni tan sols un minut de mal joc”, va assegurar ahir l’ala pivot serbi Luka Bogdanovic, que va recordar que contra l’Estudiantes la setmana passada l’equip va jugar bé malgrat “no ser el millor joc que podem fer”.

En aquest sentit, i igual que el seu company dins de la pintura Shawn Jones, Bogdanovic va explicar que l’equip s’està entrenant bé, treballant tots aquests aspectes per poder oferir una continuïtat en el joc durant els quaranta minuts. “Tenim bon ritme, i veurem què passa diumenge”, va assegurar un dels jugadors cridats a ser clau en aquest enfrontament.

I és que els pivots andorrans tindran feina amb les torres del Madrid i hauran de treballar de valent per fer front al bon moment de forma del mexicà Ayón o de Felipe Reyes, que conjuntament amb el macedoni del MoraBanc Andorra, Vojdan Stojanovski, són els dos jugadors que més tirs lliures anoten per partit.

També caldrà estar atents a la potent línia exterior del conjunt blanc, Sergio Rodríguez, Sergi Llull i Jeffery Taylor, i a l’aportació que pugui fer el jove Luka Doncic, a qui Lasso va donant cada vegada més minuts.

El matx, en què el club espera assolir una de les millors entrades de la temporada, serà arbitrat per la tripleta Òscar Perea, José Ramón García Ortiz i Juan José Martínez Díez.

Repte solidari d’altura

D’altra banda, i tot just una hora abans que comenci el matx contra el Reial Madrid, ha de finalitzar, si tot va bé, el repte solidari batejat com a Cistella al sostre del món, protagonitzat pel corredor de curses de muntanya Ferran Teixidó, que demà començarà a pujar i baixar les escales del poliesportiu d’Andorra, fins a un total de 681 cops, per assolir el desnivell de l’Everest.