
Amb l’objectiu de seguir ampliant el nombre de punts a la classificació de S2000, Albert Llovera afronta una nova cita del Mundial. Serà el Ral·li de França, que torna després de la seva absència l’any passat i que es presenta innovador, ja que se n’ha canviat la ubicació.
Còrsega deixa ser la seu, traslladada a Alsàcia, així que no tindrà res a veure aquesta cursa amb la que es disputava a l’illa mediterrània. Després d’haver fet els reconeixements del traçat, Llovera s’ha adonat que tindrà més similituds amb el Ral·li d’Alemanya: “Les especials de la primera etapa discorren per carreteres molt estretes, ràpides i amb un asfalt ple de sots i brut, enmig d’arbres. En la segona jornada el paisatge canvia de manera radical; les carreteres enmig de vinyes seran molt perilloses si apareix la pluja. Els residus de most a l’asfalt rellisquen molt amb la humitat. I per acabar, hi haurà una especial en una zona militar i una altra d’urbana a Haguenau, la localitat natal de Sebastien Loeb. És evident que aquest traçat no té res a veure amb el de Còrsega, en què els revolts llargs eren el denominador comú.”
El punt neuràlgic estarà situat a Estrasburg. Els pilots es trobaran amb un total de vint especials, la meitat diferents, i hauran de completar 1.268 quilòmetres, dels quals 351,80 seran de velocitat. Demà es portarà a terme la primera de les tres jornades de competició.
El Fiat Grande Punto Abarth S2000 de Llovera no comptarà amb cap novetat a França, però sí que en tindrà una en la pròxima cita del calendari del Mundial, el Ral·li Catalunya-Costa Daurada. “Tenim unes modificacions per fer en l’accelerador de l’Abarth. En acabar el Ral·li de França anirem directes a Guidosimplex, i allà ens posarem a treballar en aquest apartat. Aquest ral·li l’afrontem amb la mateixa mecànica que a Alemanya, on s’ha fet una revisió a fons.”