Fi de la peregrinació a la Lliga ACB en el primer any al poliesportiu d’Andorra, contra el Rio Natura Monbus Obradoiro de Santiago de Compostel·la. Queda arribar a Finisterre –el colofó–, i això serà el diumenge 24 a la pista d’un dels equips més potents d’Europa, l’FC Barcelona. El MoraBanc Andorra, a l’inici de temporada, va obtenir la credencial per disputar la coneguda com la millor Lliga d’Europa i fa dues setmanes va rebre la Compostel·la, una vegada va assolir la salvació en guanyar al Baloncesto Sevilla. Ara està gaudint del camí final. Va plantar cara al potent Reial Madrid, que a partir d’avui acull la final a quatre de l’Eurolliga com a amfitrió i demà (21 hores) rep el Rio Natura Monbus Obradoiro, que torna al Principat després de 23 anys d’absència. De fet, en fa 27, el 14 de maig de 1988, va assolir l’equip gallec la seva única victòria en terreny andorrà per 81 a 86.
Els de Joan Peñarroya s’enfronten a un equip amb els deures ja fets: salvació assolida. El Rio Natura Monbus és entrenat pel conegut com l’alquimista de les banquetes, Moncho Fernández. Els gallecs cada any s’enfronten a la dificultat de construir una nova plantilla per les seves limitacions econòmiques i també pels seus encerts a l’hora de fitxar com Salah Mejri, Mike Muscala, Levon Kendall, Stephane Lasme o Robbie Hummel, que van durar ben poc amb els gallecs. Del curs passat només segueixen tres jugadors: el base brasiler Rafa Luz, l’ala txec Pavel Pumprla i el franctirador balear Alberto Corbacho Corby. L’Obra ocupa la dotzena posició amb 14 victòries i 18 derrotes i el cap de setmana passat es van imposar al Fontes do Sar –el seu autèntic fortí– a l’Unicaja de Màlaga.
Moncho Fernández, un tècnic amb molta riquesa tàctica, aposta com a base titular per l’internacional brasiler Rafa Luz. Més madurat que la temporada passada i amb més fermesa en el seu joc. Els companys de posició són una mica inexperts en la categoria, com l’andalús Pepe Pozas, un jugador que coneix molt bé Peñarroya, perquè va ser internacional espanyol en categories inferiors. Té una gran visió de joc i és un gran assistent. El trident de bases el completa un vell conegut, ja que va jugar contra el River Andorra a LEB Or, el menut Fran Cárdenas. Va formar part d’aquell cinc ideal d’Or amb Blanch o Jordi Trias.
El joc exterior, amb els escortes i els ales, és un dels més complets de la Lliga ACB. Ocupen la sisena posició com a millor equip en percentatge des de la línia de 6,75 i és que tenen el seu jugador franquícia, Alberto Corbacho. Ha millorat molt en defensa i en les penetracions i continua sent un dels millors triplistes de la competició. Com a company té el polonès Adam Waczynski, la sensació positiva de la temporada i això que venia de la lliga del seu país. A la posició d’ala es troba el txec Pumprla. Un expert defensiu. L’altre és el grec Haris Giannopoulos, molt defensiu i a qui li agrada molt buscar el cos a cos amb el seu defensor. Al joc interior destaca l’ala pivot Maxi Kleber. L’alemany s’ha donat a conèixer i és un jugador força complet. També tenen un altre provinent de la Bundesliga, Keaton Nankivil, que té molt bona mà. Com a center, els gallecs tenen el totpoderós Dani Miller i l’expert Juanjo Triguero, que venia de ser important amb el València Basket. Amb menys minuts, però que al partit d’anada va ser un os, hi ha el veterà de
37 anys Jesús Chagoyen, un gladiador.
Per tant, el MoraBanc Andorra –a saber si Nathan Jawai continuarà castigat com contra el Reial Madrid– tindrà un os en la fi de festa. El camí a l’ACB ha tingut de tot, però últimament només destaquen les victòries, acompanyades de bon joc i també de molts somriures per a l’afició.
Jugadors amb molt de futur a l’Espanyol cadet
Es desconeixen encara els rosters oficials dels clubs que competiran al Campionat d’Espanya cadet masculí que se celebrarà del 24 al 30 de maig a Andorra i a la Seu. L’FC Barcelona, al grup A que jugarà al Principat, té a la seva plantilla dos jugadors que prometen i molt i que seran al prestigiós Jordan Brand Classic de Brooklin: l’ala Sergi Martínez, un tot terreny de molta classe, i l’interior Andrija Marjanovic. Per part del Reial Madrid destaquen Acoydan McCarthy i l’ex-Barça Dino Radoncic.