Una osteocondritis grau 3/4 del còndil femoral extern del genoll dret. Aquesta va ser la lesió que es va fer Beqa Burjanadze i que ha provocat que l’ala pivot georgià estigui encara allunyat de les pistes. El seu últim partit va ser el 30 d’abril del 2017, a Miribilla, contra el RETAbet Bilbao Basket. El bo del Beqa va jugar 21 minuts i va anotar 4 punts, capturar 2 rebots i valorar 3. Tot seguit, el club va apostar per un tractament conservador,  però no va tenir l’efecte desitjat, i el georgià, fins i tot, es va perdre l’Eurobasket. El mes de setembre es va decidir que Burjanadze havia de passar pel quiròfan, i el període de baixa era de cinc mesos. A la presentació del pivot nord-americà Colton Iverson, el director esportiu del BC MoraBanc, Francesc Solana, esperava el seu retorn a pistes cap a principis de març. A les xarxes socials, l’ala pivot georgià penja vídeos amb els seus exercicis al gimnàs i amb missatges positius. L’últim: “Començant a fer de mica en mica més coses”. El base madrileny Jaime Fernández va repiular-lo i va escriure: “Burjo està aviat de tornada”. 
L’equip dirigit per Joan Peñarroya necessita el jove ala pivot georgià per la seva entrega, el seu coratge, el lideratge i també el seu carisma, ja que és un dels jugadors que més estima l’afició. La temporada passada, abans de la lesió i de perdre’s els últims tres partits de la lliga regular i els tres de play-off pel títol, va jugar 29 partits, amb 20,9 min de mitjana, amb 10,31 punts per partit, 4,3 rebots i 12,6 de valoració, amb un 42% des de la línia de 6,75, un 57% en tirs de dos i un 82% des de la línia de tir lliure. Aquesta temporada ja acumula 19 partits perduts i dissabte serà el 20è, ja que no se l’espera per al matx contra el penúltim classificat, el Divina Seguros Joventut. La competició domèstica, després d’aquesta 20a jornada, es pren un descans per la disputa de la Copa del Rei a Gran Canària i les finestres FIBA, amb el PreEuropeu de les seleccions, i el proper partit serà el 4 de març a la pista de l’Iberostar Tenerife. Pot ser  que en aquest partit torni Burjanadze? De moment, no hi ha cap data, però si el seu retorn és el 4 de març es complirien sis mesos des que es va operar. La seva possible reaparició coincideix amb el final de contracte de l’únic temporer que queda a la plantilla, Landing Sanè. Tot i així, el rendiment del francès està sent força interessant i aporta tot allò que buscava Peñarroya: amenaça exterior i físic dintre de la pintura. Un jugador que sí que pot estar a la corda fluixa, pel seu poc rendiment, és l’ala pivot nord-americà amb passaport lituà, John Shurna. El jugador, que va arribar procedent del Cedevita Zagreb, no està oferint les prestacions desitjades, i li ha guanyat terreny el temporer Sanè. La idea del club és alleugerir la plantilla quan tornin Burjanadze i el pivot polonès Karnowski, a punt també de reincorporar-se a les pistes després d’estar ja al tram final de la recuperació de la lesió al turmell que es va fer en el partit d’EuroCup contra el Darüssafaka Istanbul. El polonès compartiria posició a la pintura amb Iverson i faria descansar un Oliver Stevic amb molèsties i molt de desgast, després de ser un dels únics centers del roster andorrà.
 
El base madrileny Jaime Fernández, preseleccionat per Sergio Scariolo per als partits de febrer
 
La Federació Espanyola de Bàsquet (FEB) va enviar dilluns una llista de 24 jugadors a FIBA. D’aquests 24, en sortiran els 12 que disputaran els partits de la segona finestra FIBA, que enfrontaran els de Sergio Scariolo contra Bielorrúsia a Minsk (23 de febrer), i contra Montenegro a Saragossa (26 de febrer). Cinc jugadors espanyols que estan disputant l’Eurolliga tornen a la preselecció: Sergio El Chacho Rodríguez (CSKA Moscou), Alberto Díaz (Unicaja Màlaga), Rudy Fernández (Reial Madrid), Fernando San Emeterio (València Basket) i Víctor Claver (FC Barcelona Lassa). Els seus equips disputaran partits de la competició europea, que coincidiran amb els de la selecció espanyola. De fet, el Bielorrússia contra Espanya es jugarà el mateix dia que un clàssic entre l’FC Barcelona Lassa i el Reial Madrid. Per cobrir-se les esquenes, Scariolo compta amb uns altres 19 jugadors, entre els quals destaca el base madrileny del BC MoraBanc, Jaime Fernández, i el jugador format al club andorrà, Quino Colom (Unics Kazan). Tots dos jugadors van formar part de la selecció espanyola que va superar a Montenegro i la vigent campiona d’Europa, Eslovènia. Les novetats són Pablo Aguilar (Herbalife Gran Canària) i Javi Beirán (Iberostar Tenerife).
 
L’ex-River Alfred Julbe, tècnic interí al Barça Lassa
 
Un gat vell que torna a l’elit de manera totalment provisional. El tècnic català, de 57 anys, Alfred Julbe, que va entrenar la temporada 2009-2010 el River a la Leb Plata, es converteix en el tècnic interí de l’FC Barcelona Lassa,  després de la destitució del madrileny Sito Alonso. El club blaugrana aposta pel veterà i experimentat entrenador, que està dirigint el segon equip blaugrana a la Leb Or, mentre busca un entrenador que se’n pugui fer càrrec fins a final de temporada. Julbe pot  dirigir el Barça demà en partit d’Eurolliga contra el Maccabi Fox Tel Aviv. Per substituir Alonso, sobre la taula hi ha els noms de Velimir Perasovic i Svetislav Pesic.
 
FOTO: ACB PHOTO / ALBERT MARTÍN