Berni Tamames va començar la seva etapa com a jugador a l'escola Maristes de Lleida per després acabar fitxant per l'FC Barcelona on va arribar al primer equip. Tot seguit el seu camí com a jugador de bàsquet va continuar amb el Festina Andorra a la temporada 1995-1996. Va ser un pivot de 2,06 i també va jugar amb el Gran Canària i el Caja San Fernando fins que va decidir tornar a casa seva, a Lleida, per militar al Caprabo Lleida on va acabar la seva carrera esportiva al curs 2006-2007. Amb el club lleidatà va guanyar dues Lligues Catalanes i amb l'FC Barcelona una Lliga ACB. Actualment és agent de la Guàrdia Urbana i té 46 anys. Acaba de superar la Covid-19 després de molts dies a l'UCI de la Vall d'Hebron de Barcelona. 

Tot va començar el 8 de març. Va marxar de casa seva, a Lleida, amb malestar general i simptomes similars als d'una grip. Als pocs dies i veure que la situació empitjorava, l'ex jugador de bàsquet, un center força dur quan jugava, el van ingressar a l'Hospital Arnau Vilanova de Lleida. Allà va donar positiu per la Covid-19 i va ser traslladat a la Vall d'Hebron de Barcelona amb urgència. Va romandre a l'UCI durant nou dies. Greu. Després va passar a planta i va estar-hi quinze dies fins rebre l'alta mèdica dijous. "Estic molt millor després de tot el procès de l'UCI i també els hospitals. Ja estic a casa. Encara em costa una mica el tema de la respiració, la capacitat pulmonar i em canso amb els esforços, però amb el temps aniré recuperant-me", va descriure al twitter del BC MoraBanc Andorra, un club on estar un any en la primera etapa ACB amb el Festina d'Edu Torres. "El moment més complicat i més dur va ser esperant al box de l'UCI de la Vall d'Hebron. No podia tenir contacte amb familiars ni amb ningú. Estava incomunicat. El meu estat no era el millor i vaig pensar molt en la família i els amics perquè segur que estaven preocupats per mi. Una vegada a planta vaig tenir més contacte amb la gent i els nou dies a l'UCI van ser molt durs. A part del meu estat també va ser no poder tenir contacte amb la família. Això, sincerament, ha estat bastant complicat". 

Alguna lliçó després de superar la Covid-19? "Quan passes per aquest tràngol sí que et fa pensar que a vegades és qüestió de sort que pot passar qualsevol dia alguna cosa. Som molt vulnerables i hem de valorar els petits moments i el que tenim, tot i que tot pot canviar en un segon. Et fa pensar i reflexionar i et fa més sensible".