d’egoisme. Les victòries no depenen només d’un, així que tot ha de rutllar per arribar a confirmar-les. Betinho Gomes està demostrant que no li ha costat passar de la lliga portuguesa a l’ACB, amb el salt estratosfèric que suposa, i amb les seves actuacions està ajudant el BC MoraBanc en l’arrencada de la competició i a sumar els primers triomfs.

El portuguès és un dels destacats d’aquest inici de curs. Amb tot el que aporta. Els seus punts permeten que l’equip sempre estigui dins el partit. És el tretzè jugador de la Lliga Endesa en el rànquing d’anotació, amb un acumulat en 63 punts en cinc enfrontaments, amb una mitjana de 12,6 per partit. Davant l’Herbalife Gran Canaria va aconseguir la seva màxima anotació des que juga a l’ACB, amb 23 punts. Va anotar cinc triples, de set intents. De fet, només va errar tres llançaments en tot el matx, ja que en tirs de dos va fer un quatre de cinc.

Es va convertir en un dels destacats de la jornada, en ser el segon màxim anotador del cap de setmana. Només superat per Jeleel Akindele, del Motakit Fuenlabrada, amb 24. En estadístiques individuals és el segon jugador que més triples ha anotat des de principis de temporada, amb un total de 13, fent 28 llançaments, xifra que significa un encert del 46,43%. Han signat el mateix nombre de triples Jimmy Baron (Montakit Fuenlabrada), però amb un percentatge pitjor, amb 13/34 (38,24%), i Alberto Corbacho (Rio Natura Monbús Obradoiro) amb 13/45, que li reporta un 28,89%. Qui més punts fa des de més enllà de la línia de 6,75 metres és Davis Bertans, del Laboral Kutxa Baskonia, amb quinze triples de 34 intents (44,12%). Qui té un millor percentatge és Andrés Nocioni (Reial Madrid). Els seus 8 de 9 signifiquen un 88,89%.

El rendiment del lusità va a més. I es veu a si mateix en progressió. “Qualsevol jugador intenta mantenir el nivell més alt, perquè si jugues bé potser pots ajudar més l’equip”, exposa Betinho, que se centra en el grup: “Tot el que faig a la pista ho faig pensant en el bé de l’equip. Si guanya, estic content.” La seva adaptació a l’ACB és en aquests moments més que positiva, tot i que “al principi em va costar una mica perquè no estava físicament en el millor moment. Ara estic molt millor i espero continuar així per ajudar l’equip a guanyar partits”. Comparant-la amb el campionat portuguès, aquesta “és una lliga en què es permet molt el contacte físic i així em sento molt còmode”. Amb un balanç de dues victòries i tres derrotes, veu que el MoraBanc cada jornada “sempre ha estat bé”, perquè “els partits sempre han estat igualats”.

A qui li està costant més l’adaptació és a Román Martínez. “És una temporada llarga. No estic gaire satisfet del que he fet defensivament, però estic aquí pel bé de l’equip i em centraré a jugar d’una manera una mica més intel·ligent i a ser més fort en defensa”, admet el texà. La Lliga Endesa és molt superior a la mexicana i aquí es troba que es posen més les mans en el joc, però “no dono excuses i m’hi adaptaré”. L’entrenador, Joan Peñarroya, ha tingut més d’una xerrada amb ell: “Parla amb mi. Aprecia la meva feina dura i que veu que m’estic esforçant. Valora la meva tasca, però creu que he de descansar més i treballar el cos i la ment de cara als partits.”


Continuen els interrogants al voltant de la recuperació de Sada

No acaba de fer net. Víctor Sada continua amb la recuperació del pinçament del nervi ciàtic, però encara no està recuperat, així que continua sent dubte per jugar dissabte a la pista del Guipuzkoa Basket.

Dilluns va poder incorporar-se al grup en els entrenaments, però ahir, amb una càrrega al bessó, no es va poder exercitar en la sessió matinal. El dolor ha desaparegut, però necessita recuperar les sensacions i tornar al to físic. Aquestes circumstàncies fan que per al matx a Sant Sebastià continuï sent dubte. Si no pot jugar-lo serà el quart consecutiu que es perdrà, després de no haver pogut participar en els duels contra el Laboral Kutxa Baskonia, La Bruixa d’Or Manresa i l’Herbalife Gran Canaria. Si no pot jugar, esperen que torni en la següent jornada contra el Fiatc Joventut. Si no és així, es replantejaran el tractament a seguir.