El cas Eder Sarabia continua cuejant i l’FC Andorra afronta la situació amb tranquil·litat. Mentrestant, la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) té bloquejades les llicències del club, liderat als despatxos i a la banqueta per Gerard Piqué. Tot plegat pel deute reconegut amb Eder Sarabia, l’extècnic del club i ara també ex-Elx a la primera divisió espanyola. La resolució de l’ens espanyol acorda la no-prestació temporal de serveis federatius i la suspensió de l’expedició i/o renovació de llicències de futbolistes, entrenadors i altres tècnics de l’equip tricolor mentre el club no acrediti el pagament de les quantitats pendents. I fonts del club asseguren que ja està tot solucionat.
Sigui com sigui, aquesta situació està impedint, ara per ara, inscriure les noves incorporacions i també afecta la renovació de les fitxes dels jugadors que ja estaven a la plantilla si aquest bloqueig es manté quan s’hagin de tramitar les llicències de la temporada, que comença a mitjans d’agost amb la visita de l’AD Ceuta. La resolució no indica que la plantilla no pugui competir, però la suspensió de l’expedició i renovació de llicències és un fet.
El cas deriva de la sentència del Tribunal Superior de Justícia, que va condemnar l’FC Andorra a abonar quantitats al tècnic de Bilbao ja resident al Principat i al seu segon, Jon López. Segons la RFEF, un cop descomptades les consignacions judicials, queden pendents 411.557 euros a l’exentrenador i 43.901,47 euros a l’assistent d’Eder Sarabia, que també el va acompanyar a Elx. L’ens espanyol va requerir el club perquè acredités el pagament en cinc dies, però afirma que no va rebre al·legacions ni justificació del compliment. El club insisteix que ja està tot solucionat.
Per la seva banda, el migcampista Dani Villahermosa marxarà traspassat al Reial Oviedo a canvi de 700.000 euros més 300.000 variables. El segon traspàs més car de la història del club.
Arón Rodrigo, com a casa seva
L’únic andorrà en la plantilla del primer equip de l’FC Andorra, si no el cedeixen abans de començar la temporada, és Arón Rodrigo. Extrem esquerre internacional i un dels talents sorgits de les últimes temporades al futbol andorrà. Qualitat tècnica i força vertical, però el primer equip de l’Osca no li va donar cap oportunitat i va fer una bona temporada al segon equip dels aragonesos. L’FC Andorra el fitxa i ja pot dir que té un andorrà en plantilla, ja que Berto Rosas va tornar a ser cedit a l’UD Logronyès. “Quan va sorgir l’opció de venir a l’FC Andorra, el mes de gener, no m’ho vaig pensar dues vegades. Això és casa meva i l’estil de joc que tenen m’ajudarà a maximitzar les meves virtuts”, va dir.