Només depèn d’ell mateix. Els resultats que ha sumat durant la temporada li han valgut a Joan Carchat per liderar el Volant RACC, un campionat del qual es pot proclamar vencedor aquest mateix cap de setmana. Encapçala la classificació i, depenent de com vagin els esdeveniments al Ral·li de Cervera, tant pel seu rendiment com pel de Víctor Pérez, el seu principal rival, dissabte mateix podria ser el guanyador del Volant RACC en el segon any en què hi competeix.

La terra és la protagonista d’aquesta prova, superfície en què es va desenvolupar positivament en l’anterior cita del calendari, a la Guàrdia d’Urgell, en què es va trobar amb aquestes característiques. “Em vaig trobar molt a gust en les especials, malgrat que solament es fa una passada de reconeixements per apuntar notes. Esperem seguir en la mateixa línia i estar entre els millors del Volant al final del ral·li; aquest és el nostre objectiu”, va indicar Carchat, que sap que amb tres proves per endavant té marge de maniobra per aconseguir el títol. “Si les coses no surten del tot bé tindrem una segona oportunitat d’aquí a quinze dies a Vidreres. No sé quina estratègia seguirem, però si la primera part del ral·li comença de manera positiva potser optem per arriscar i anar a buscar el triomf que decantaria al nostre favor aquesta edició del Volant.”

Per la seva banda, Lluís Bigordà, 6è a la general, confia a sortir fort des del començament i obtenir un millor resultat que en l’anterior prova de terra, en què va ser 8è. Bigordà assenyala: “Després dels resultats de la Guàrdia era evident que el problema era la falta de confiança a les primeres passades per les cronometrades; amb només una passada de reconeixements no m’és fàcil llançar-me a totes des de l’inici. Després d’una jornada de proves, hi hem treballat i a Cervera espero ser a més a prop dels més ràpids des del primer tram.”