Les Skyrunner World Series finalitzaven ahir a Limone sul Garda (Itàlia). Òscar Casal participava en la Skyrace Extreme Limone, on va acabar en la 18a posició i amb bones sensacions.

La cursa tenia un recorregut de 23,5 quilòmetres i 2.000 metres de desnivell. Tot i caure, Casal va poder finalitzar entre els vint primers, complint el seu objectiu. Va marcar un crono de 2.29 hores. “Estic molt content, m’he trobat molt bé pujant, retrobant sensacions que feia molt temps que no tenia”, admetia el corredor andorrà, assenyalant que “he pujat amb els millors, he arribat, crec, 12è a dalt i al principi de la primera baixada he caigut, m’ha agafat una mica de por i m’han passat tres”. Però es queda amb el resultat, ja que “fer Top 20 semblava impossible i al final m’ha sortit una gran carrera”. El guanyador va ser el català Kilian Jornet amb un temps de 2.17.
Divendres a la nit es va disputar la cursa vertical, en què Casal va prendre part juntament amb Xavi i Ferran Teixidó. El millor dels andorrans va ser Ferran, que va classificar-se en la 13a posició amb un crono de 41.02 minuts. Aquesta prova comptava un 20% més de cara a la general respecte a la resta de proves del calendari de la Copa del Món. L’andorrà finalment es queda fora del podi final, classificant-se en la quarta plaça. Es mostra satisfet per la classificació, ja que al davant té “gent amb molt nivell i treure el cap per allà ja està molt bé”.
Xavier Teixidó va ser 25è amb un registre de 43.31 i Casal, 27è amb 43.57. El vencedor de la cursa va ser l’italià Urban Zemmer amb 37.11. La segona plaça la va ocupar el noruec Thorbjorn Ludvigsen (37.34) i la tercera, el també italià Marco Moletto (38.37).