L’operació Cautxú continua sumant capítols. La jornada de declaracions, ajornada la setmana passada per malaltia del fiscal, es van reprendre ahir al matí. El secretari de la Federació Andorrana de Futbol (FAF), Tomàs Gea, i la secretària general en funcions, Teresa Figueras, van declarar ahir a la Batllia davant de la batlle Maria Àngels Moreno. Primer va ser Figueras, que va realitzar una declaració molt més llarga després de negar-se a declarar l’última vegada, ja que encara no havia vist el dossier. Després de declarar, va marxar de la Batllia esquivant els mitjans de comunicació presents.
A les 11.30 hores va arribar Gea dins d’un cotxe de la policia i tapat amb una gorra, ja que el secretari de la FAF es troba en arrest domiciliari monitorat. La declaració va finalitzar sobre les 13.30 hores del migdia. Gea està acusat d’apropiació indeguda, administració deslleial, frau a la CASS i blanqueig de diners. Segons fonts properes, els dos van assegurar que la junta directiva de la FAF va avalar el lliurament d’informació a la defensa, i és que en l’últim escorcoll a la seu federativa, la policia va comissar documentació i la comptabilitat dels anys 2012 al 2017.
A més a més, ahir també es va denegar la llibertat al tresorer José Pepe García, que és l’únic que continua a la presó, ja que Gea es troba en règim d’arrest domiciliari a causa dels seus greus problemes de salut. La Batllia va denegar la llibertat a José García perquè considera que encara té elements pendents d’analitzar.