Diari digital d'Andorra Bondia
Jordi Escura i la seva parella, Erica Hernández, celebren l’ascens del Qingdao Huanghai.
 Jordi Escura dorm a l’aeroport de Xangai abans d’agafar el vol cap a Qingdao.

‘Driblant’ la Covid-19

Escrit per:
Víctor Duaso
Mai ha estat un driblador, però sí que ha estat un bon defensor. Des de fa uns anys cuida els futbolistes després de la seva retirada. L’ex-futbolista internacional Jordi Escura, actualment cap dels serveis mèdics del Qingdao Huanghai xinès de la Superlliga d’allà, va tornar a casa abans de l’arribada de la Covid-19. Aquesta va ser la primera vegada que va driblar el coronavirus. El segon dribling amb qualitat va ser dilluns passat quan va començar el seu camí de retorn després que Xina superés el pic de transmissions. Allà ja veuen la llum al final del túnel. Això sí, el viatge de tornada va ser una autèntica odissea. 48 hores per arribar per viure vigilats, constantment, per un visor. “Tenim una càmera que grava la nostra porta les 24 hores del dia. No podem sortir. Penso que ens queden encara 10 dies de quarantena”, va assegurar l’exinternacional, que  viu i treballa a Qingdao amb la seva parella, Erica Hernández.
De Barcelona cap a Frankfurt, sense cap tipus de control. Des d’Alemanya fins a Xangai, es va començar a complicar tot plegat. “Una vegada vam aterrar vam estar tres hores dins de l’avió. Vam omplir un formulari i van descarregar una app per controlar la malaltia. Tot seguit vam perdre el vol a Qingdao. Vam haver d’esperar tretze hores.” La nit a l’aeroport per no passar la quarantena a Xangai. Dormint en unes cadires i al dia següent nova sorpresa. Només hi havia dues cadires lliures en el vol cap a Qingdao. Jordi Escura no només viatjava amb la seva parella, sinó amb la resta del cos tècnic: l’egarenc Óscar Céspedes, assistent del primer equip xinès, i també Dani Acosta, preparador físic del Qingdao. Finalment ho van arreglar, però això sí, escoltats. A Qingdao, més controls i un autobús els va portar un a un cap a casa després de 48 hores de viatge amb poc menjar.
La vigilància és constant. La quarantena xinesa és estricta. No poden sortir de casa. De cap de les maneres. Ho compleixen, ja que una càmera els vigila durant les 24 hores del dia. “Qualsevol cosa que necessitis l’has de demanar per internet i després t’ho pugen a casa. No se la volen jugar amb els que venim de fora. Tots els dies ens prenen la temperatura”, va dir Jordi Escura, que està amb ganes de tornar a la feina en un equip que està dirigit pell tècnic Juanma Lillo. La temporada passada van assolir l’ascens a la Superlliga després d’aconseguir el títol de segona.
Per sort, l’andorrà continua confinat a casa i només és qüestió de temps per tornar a la feina. “Estem tranquils. Ens toca aguantar deu dies més i en principi ja estarà. Ara els problemes són més allà que no pas aquí”, va manifestar Jordi Escura, el driblador de la Covid-19.