Del 5 al 21 d’agost del 2016. Aquesta data la tenen marcada en vermell al calendari de l’any vinent molts esportistes. Al Principat, la judoka Laura Sallés i la tiradora Esther Barrugués estan competint al més alt nivell amb el cap posat en els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro. La lluitadora andorrana es troba a Xile realitzant un training camp i també una sèrie de competicions per aconseguir punts i tenir el bitllet olímpic. El cap de setmana passat va ser setena en l’Open continental (World Cup) que es va disputar a Xile i el proper cap de setmana tindrà una altra competició a l’Uruguai, una nova prova del circuit panamericà. L’ambició de Laura Sallés és màxima. Va ser tercera, al mes de febrer, del Campionat de Bordeus i al gener va disputar l’African Open de Tunísia. L’objectiu de la lluitadora és clar: Jocs Olímpics de Rio 2016. 
Qui té el mateix objectiu és la tiradora Esther Barrugués. No té gaire experiència en competicions d’alta volada i el seu repte també és ser a la màxima cita olímpica. Per això ha creat un cos tècnic de luxe al seu voltant amb un entrenador de Barcelona i extirador, Enric Claverol, que va ser tretzè als Jocs Olímpics de Barcelona. També té una psicòloga esportiva que és tiradora espanyola, Nuria Vega, i el preparador físic de Madrid Daniel Mon. Ho gestionen a través d’internet i els salva el Whats­App i també l’Skype. El cap de setmana passat no va tenir el seu millor dia al Campionat d’Eu­ropa d’Ar­nhem (Holanda). Va finalitzar en 68a posició amb 395,9 punts. Al juny va participar en la Copa del Món de Munic i també va ser present als Campionats del Món de Granada. La seva propera prova serà a la Copa del Món de Fort Bening. Són dues esportistes que somien en la seva primera participació olímpica i treballen de valent per ser a Rio. Sallés s’hi dedica professionalment i Barrugués fa les mil i una per poder compaginar la feina amb els entrenaments i les competicions.
Des de Xile, Sallés va explicar com es troba i quines sensacions té amb uns mesos força carregats de competicions. “Tinc bones sensacions i estic molt motivada. Penso en els Jocs de Rio de Janeiro com la meta final, però m’estic centrant molt en el meu dia a dia. Em poso petits objectius i vaig fent de competició en competició”, va assegurar la lluitadora andorrana, que està contenta després d’aquesta setena posició a Xile. “El meu objectiu era passar rondes i ho vaig aconseguir, tot i que en singular. Vaig accedir als quarts de final. Per a la següent, a l’Uruguai, m’estic plantejant com a meta assolir una medalla. En tinc moltes ganes.”
Per a Esther Barrugués, que va tornar diumenge al vespre després de competir a Arnhem, les sensacions no són tan bones, però la tiradora aspira a tot perquè encara queda molt per als Jocs Olímpics. “Encara queden molts passos per fer. Tot i així, la meva preparació és com si anés a competir a la cita olímpica. Ara mateix estic sense experiència en altes competicions i, per exemple, la Copa del Món dels Estats Units ens anirà bé per saber com em va el canvi d’horari, que mai l’he provat”, va indicar Barrugués, que comença cada dia a les cinc de la matinada a entrenar-se i després, a les dotze, comença la jornada laboral. “Intentem fer els pics de millor estat físic quan s’apropen les proves. M’estic entrenant fort des del mes de novembre. Tot aquest cos tècnic que tinc al meu costat m’està ajudant moltíssim. En aquestes competicions d’alta volada vull saber en quin nivell estic jo”, va dir Barru­gués. Al mes de juny, els Jocs dels Petits Estats a Islàndia, i espera una plaça per als Jocs Olímpics Europeus de Bakú. La wild card l’espera.