Només falten cinc fitxatges –semblen pocs– per fer. Després de la renovació sorprenent del base austríac Thomas Schreiner la plantilla queda amb Andrew Albicy, Guille Colom, David Navarro, David Jelínek, Beka Burjanadze i Giorgi Shermadini, i per tant falta reforçar la posició d’ala, la d’ala pivot i també la de pivot. Segons la web Encestando.es, un dels jugadors que estan a punt de tancar el fitxatge pel Bàsquet Club MoraBanc és l’ala pivot de Glen Ellyn, localitat propera a Chicago, John Shurna. El canoner, amb passaport lituà, no ha estat renovat pel València Basket, pel qual va fitxar després del Darussafaka turc, on va arribar directament del Fiatc Joventut de Badalona després de pagar la seva llibertat, 10.000 dòlars. I el seu perfil de quatre polivalent, amb una curiosa mecànica de llançament però molt efectiva, i el fet que sigui un jugador que tot i el seu físic aparentment feble té un primer pas molt potent i molta potència per encarar el seu defensor i també l’anella amb facilitat, encaixa perfectament al nou equip que tornarà a dirigir Joan Peñarroya.
Aquesta temporada, a les ordres de Pedro Martínez, Shurna no ha estat gaire brillant: 
6,55 punts en 17,23 minuts de mitjana en els seus 34 partits de competició domèstica, amb un 45% en triples, 54% en llançaments de dos i 78% en tirs lliures i un total de 2,47 rebots. Números que no li han valgut per renovar per un club que lluita per cotes molt altes. Això sí, en el seu currículum té la fita d’haver estat el màxim anotador de tots els temps de la universitat de North­western College, a l’estat d’Illinois. També té l’honor de ser el màxim taponador de la història de la universitat. Shurna va coquetejar amb l’NBA. Primer amb els Atlanta Hawks, i després va signar un contracte parcialment garantit pels New York Knicks, però abans de començar la temporada el van tallar. Llavors va trobar el seu lloc a Europa, on va fitxar per l’Estrasburg amb un contracte temporal per substituir el lesionat Nico de Jong i a les ordres de Vincent Collet. A França no va enlluernar ja que només va anotar set punts de mitjana. Tot i així, va deixar un 50% en tirs de tres. 
El Fiatc Joventut de Badalona es va interessar per ell i el va convèncer per al seu projecte. Shurna va complir el que se li va demanar, tot i que amb certa irregularitat, a les ordres de Salva Maldonado amb 11,7 punts i 3,8 rebots. Tenia un any de contracte més, però va decidir pagar per la seva llibertat i marxar a Turquia per jugar amb el Darussafaka. Una temporada amb el Dogus i 9,5 punts, 3,4 rebots i una assistència amb un 48% en triples. El València Basket va pensar en ell ja que encaixava al lloc de l’ala pivot Luke Harangody. No va tenir cap rol important i va acabar la temporada lesionat per un trencament amb desplaçament a l’húmer que es va fer en el tercer partit de les semifinals de play-off pel títol contra el Reial Madrid.

¿INTERÈS PER DAVID DOBLAS?
El veterà pivot i excapità del RETAbet.es GBC David Doblas està lliure i ha acabat l’any de contracte que l’unia al club basc, que la temporada vinent disputarà la LEB Or. El pivot càntabre, de 
34 anys, va jugar els 34 partits amb una mitjana de 21,14 minuts i 8,41 punts, amb 2,73 rebots i 7,41 de valoració. El BC MoraBanc està a la recerca de l’acompanyant de Giorgi Shermadini en el joc interior i després de la marxa de Shawn Jones a l’equip on jugarà Amare Stoudemire, el Hapoel de Jerusalem, necessita un interior defensiu i rocós al més pur estil David Doblas. Amb tot, ell pot estar interessat a jugar en un club d’una altra competició després de moltes temporades a la Lliga ACB.

El MoraBanc ‘debuta’ l’1 d’octubre contra el CB Descansa

La Lliga ACB, de disset equips i amb un CB Descansa, és a dir una jornada lliure, comença l’1 d’octubre i l’equip dirigit per Joan Peñarroya serà el primer a descansar. A la segona jornada, el 7 d’octubre, arribarà l’estrena i serà al poliesportiu d’Andorra contra l’Herbalife Gran Canària. Dos dies després, nou partit a casa amb la visita del Divina Seguros Joventut. El primer matx com a visitant serà el 15 o 16 d’octubre, contra el potent Laboral Kutxa. “Com en tots els calendaris, al final a les lligues s’ha de jugar contra tots, però sí que hi ha la peculiaritat que comencem amb una jornada de descans i després jugarem dos partits consecutius a casa, el divendres i diumenge. Haurem d’adaptar la pretemporada i a veure com ens acomodem a aquesta circumstància de començar la competició els últims després de disputar la primera jornada. Juguem vuit partits a casa i vuit a fora i comencem jugant-ne més com a locals i acabem amb més com a visitants. Com sempre, lluitarem en cada matx per intentar no descartar ni donar per guanyat cap dels enfrontaments de la Lliga Endesa”, va indicar el tècnic Joan Peñarroya.