La plantilla actual i la que pot finalitzar la temporada té tots els números que no sigui la mateixa. El baix rendiment d’algun dels seus components i les carències que hi ha amb els pivots fan plantejar al BC MoraBanc Andorra l’opció de tornar al mercat per reforçar l’equip i tenir més garanties per mantenir-se a la Lliga Endesa.
Dos són els noms que tenen la seva continuïtat complicada. El que ho sap per activa i per passiva és Asier Zengotitabengoa. La setmana passada va tornar als entrenaments després de l’operació al genoll. Té contracte i a l’estiu el club ja el va informar que no tindria minuts i que era millor que es busqués una sortida en un altre equip, però el basc no va acceptar-ho i després va arribar la lesió. Un cop recuperat, vol fer-se un lloc a la plantilla. Encara no té l’alta esportiva. El seu estatus és “igual que el primer dia que vam venir a entrenar”, afirma el tècnic, Joan Peñarroya, i “la seva situació no ha variat gens. El club i jo hem parlat amb ell” per remarcar-li quin és el parer del cos tècnic i l’entitat. Però mentre no vulgui marxar “compto amb ell i serà un jugador més de la primera plantilla”.
Un altre assenyalat des de fa setmanes és Román Martínez. Està avisat. El seu rendiment de pretemporada no s’assembla gens al que mostra en Lliga, ni al que va provocar el seu fitxatge. Contra el València Basket va anotar vuit punts en els poc més de 7 minuts que va estar en pista. A la segona part no va comptar per a l’entrenador. “Faig el que faig. Ho faig convençut. I si tornés a començar el partit i es donessin les mateixes situacions, segurament faria el mateix”, admet Peñarroya, exposant que el texà “va tenir una bona aportació en la primera part. En la segona, en què l’equip dóna una bona resposta i domina en el joc en la línia exterior, faig un canvi i en comptes d’entrar el Román entra un company”.
Aquesta situació també va passar-li a Giorgios Bogris, que va estar més gris. Del grec també se n’espera força més. No fer-los tornar a la pista “respon a una decisió tècnica”, i per com anava el matx “no vaig trobar el moment de fer entrar els dos jugadors”. Aquest no va ser cap mena de càstig, perquè ja saben que és el que hi ha: “Si he de donar-li algun toc d’atenció a algun jugador, ho faig cara a cara. No sóc dels entrenadors que han de fer res públicament perquè el jugador els entengui.”
I és que és precisament en la posició de cinc on l’equip pateix més per la manca de centímetres i quilos. I de la mateixa manera que es va acudir al mercat amb Carles Bivià per substituir el lesionat Víctor Sada, s’hi pot tornar si hi ha alguna baixa. “El club mai està parat i sempre està actiu en cas que puguin sorgir necessitats o que pugui haver-hi certes situacions. Nosaltres en el que pensem és a jugar el millor possible. Som el que som i crec que a estones ho estem fent molt bé, i encara ho hem de fer millor perquè estem en una Lliga molt competitiva”. Un pivot de més garanties serviria per completar la plantilla. “Tots voldríem tenir un cinc molt més poderós i molts jugadors molt més poderosos”, però Peñarroya sempre exposa que el principal problema és l’econòmic per portar qualsevol jugador de qualitat. De moment “estic molt content amb l’equip que tenim. Penso que hem fitxat tan bé com hem pogut i sabut. A partir d’aquí l’equip també està demostrant que lluita contra tots i menys en un partit dels nou, ha competit contra tots els rivals, i hem jugat contra rivals importants”.
Vol centrar-se únicament en els que hi ha. “En el que no podem pensar és en coses que no depenen de nosaltres o que no tenim. Hem de treure rendiment del que tenim”, perquè amb aquests “estem convençuts que ho podem fer molt bé. Estem en el camí”.