L’assemblea general ordinària que havia de realitzar ahir l’FC Andorra finalment no es va poder portar a terme. El motiu no és altre que un malentès en la reserva de la ubicació de l’acte va comportar que s’hagués de traslladar de seu amb massa poc marge de maniobra perquè tots els socis poguessin ser informats. L’acte es va convertir en un intercanvi d’opinions que es tindran en compte de cara a la pròxima assemblea, que va quedar programada per al 3 de novembre.

L’errada assumida per la junta gestora que hi va haver va fer que a causa de la manca de garanties perquè tots els socis sabessin el canvi i poguessin participar en l’assemblea, on s’havien d’aprovar punts importants com els comptes de la temporada passada i el pressupost de la pròxima, es decidís traslladar-la de dates. Aprofitant la trobada, es va celebrar una reunió on els abonats van poder dir la seva. Només se’n van presentar sis. I és que en les assemblees del club aquesta manca de xifres els últims anys és del tot normal.

En la trobada va haver-hi de tot. Arguments constructius, com recriminacions en algunes de les decisions que s’han pres darrerament i en la forma de gestionar l’entitat. Van sortir diferents punts de vista i elements que preocupen als socis. Un és la relació amb la Federació Andorrana de Futbol, tant en la cessió dels jugadors internacionals com en  la negativa a cedir l’estadi Comunal, que gestiona l’ens, perquè s’entreni i pugui jugar els caps de setmana el primer equip. La marxa d’alguns jugadors els últims anys de la plantilla fa que el pes en les convocatòries dels futbolistes tricolors en el combinat nacional sigui inferior, fet que fa que considerin que s’ha perdut força en la relació directa amb la federació. Lesions a part, en els dos últims duels amb Bèlgica i Israel només van entrar tres en la llista.

Aquesta circumstància porta que la no cessió del Comunal enutgi socis i els membres de la gestora, ja que consideren que la decisió es pren sense fonament quant a la ocupació de la instal·lació pels clubs de la Lliga Nacional. La junta va exposar que al maig al Govern els van assegurar que farien el possible perquè poguessin jugar al Comunal, però es van trobar amb el topall de l’ens. El club té clar que seguiran a Aixovall, on esperen que es produeixin modificacions. “El cap de Govern em va fer la promesa que arreglarien la superfície i els vestidors d’Aixovall”, va assegurar el president de la junta gestora, Lluís España.

Per guanyar poder davant la FAF els socis presents van proposar que el club no cedeixi els internacionals per a tots aquells entrenaments de la selecció que no siguin els oficials just abans dels partits. Seria una mesura de força per trobar una solució al tema del Comunal.

La marxa de l’equip preocupa. En aquest inici de temporada els resultats no són els esperats i els socis es preguntaven perquè es va seguir donant la confiança a un cos tècnic amb el que es va perdre la categoria i baixar a Segona Catalana. I que va prendre decisions gens populars en el capítol d’altes i baixes. España va assenyalar que “jo no puc fer d’entrenador”, així que un cop presa la decisió dels tècnics es va seguir el que manaven. El dirigent veu que tot i la irregularitat que se segueix “veig que ho podem tirar endavant”, però avisa que “si perdem dos partits segur que hi haurà canvis” quant a la banqueta, i que Justo Ruiz té “un marge mínim”. Dependrà dels resultats.

En la pròxima assemblea es presentaran els comptes de la temporada 2013-14, on es va produir un dèficit de 90.000 euros. S’haurà d’aprovar, igual que el pressupost de la 2014-15, que serà de 180.000 euros. La subvenció del Govern és de 120.000. El primer pagament de 27.000 euros l’executiu el va fer a l’antic compte del club, i l’entitat bancària no el va retornar, així que els va perdre pel deute que manté. Del 2014 n’han rebut 72.000 i després de l’auditoria presentada rebran els 24.000 restants. També es presentarà una nova estructura de club, delimitant les diferents àrees que permetin donar més presència a l’FC Andorra i poder generar ingressos. Pel que es va recollir en la reunió també es tractarà sobre la relació amb la FAF i la incorporació de nous membres a la junta.