Antoni Martí va ser un home clau en el retorn a la Lliga ACB després de més de 20 anys de descendir a les catacumbes del bàsquet.
El 2014 va ser un any clau per al Bàsquet Club Andorra després de més 20 anys d’abandonar la màxima competició espanyola i baixar fins a les catacumbes de l’esport de la cistella. L’entitat presidida per Gorka Aixàs necessitava suport públic i privat per certificar el que s’havia aconseguit a la pista amb Joan Peñarroya d’entrenador. La feina als despatxos va donar els seus fruits, però dins d’aquesta lluita tan farragosa un dels homes clau va ser l’aleshores cap de Govern, Antoni Martí.
El primer equip, dirigit per Natxo Lezkano, va fer un minut de silenci en record de l’antic líder de l’Executiu. Els jugadors i el cos tècnic van estar acompanyats també pel president Gorka Aixàs i el director esportiu, Francesc Solana. El primer d’ells així el va recordar al seu Twitter personal. “Massa d’hora Toni. Massa coses per fer, massa estones per estar junts que ja no tindrem. Com et trobaré a faltar amic meu. DEP”. També el vicepresident, Xavi Mujal. “Encara impactat i incrèdul alhora. Avui havia quedat per sopar amb un amic amb qui mai més podré tornar a quedar. Moltes gràcies per la teva confiança, Toni. DEP”. I també Francesc Solana, el director esportiu. “Una persona propera, amable i sempre disposada a escoltar, el seu punt irònic ens ha fet riure i passar grans moments. Descansa en pau, Toni”.
Ibon Navarro, entrenador de l’Unicaja Màlaga i extècnic del BC MoraBanc també va dir la seva. “Molt trist per la notícia que arriba des d’Andorra de la mort del Toni Martí. Persona de gran carisma, que desbordava passió pel bàsquet, a més d’energia i il·lusió pel que creia. Se’l trobarà molt a faltar. El meu condol per a la seva família i amics.”
Antoni Martí era un gran aficionat a l’esport de la cistella. No es perdia cap partit al Poliesportiu d’Andorra. Els seus fills van jugar al club i també a les seleccions de base de la Federació Andorrana de Bàsquet. “El projecte del club sense ell no hauria vist la llum a aquest nivell. Es va ajuntar tot. Esportivament es va donar, però ell va tenir molt clar que això havia de servir a tota mena de gent al Poliesportiu. Va veure en nosaltres un projecte de país per cohesionar. Vam intentar fer-ho com ell s’imaginava que es podia fer”, va assegurar Gorka Aixàs al programa especial que es va fer a Ràdio Nacional d’Andorra en el programa Avui serà un bon dia.
Dissabte, a les 18 hores, serà un bon dia també per completar l’homenatge sentit a Antoni Martí amb la visita del BAXI Manresa. Ell va estar en l’últim triomf a casa contra el Baskonia de Joan Peñarroya en el segon retorn del BC MoraBanc a la Lliga ACB després de l’any exitós de resultats a LEB or.