Diari digital d'Andorra Bondia
Albert Llovera treballa per buscar patrocinadors i tancar el pressupost per competir per segona temporada consecutiva al Dakar.
Albert Llovera treballa per buscar patrocinadors i tancar el pressupost per competir per segona temporada consecutiva al Dakar.

El raid més dur: buscar patrocinadors


Escrit per: 
Víctor Duaso
A l’edició del 2020 del Ral·li Dakar, Albert Llovera va trencar una ratxa de dos anys sense assistir al conegut com a raid més dur del món i també el més mediàtic. La proposta va arribar de Gerard de Rooy –el pilot holandès va ser bicampió del Dakar en camió– i li va proposar conduir un dels Iveco, un monstre de nou tones i 1.000 cavalls de potència. Aquesta va ser l’oferta més competitiva en més de tres dècades al volant. El premi va ser acabar en un Top-15, el seu millor resultat al Dakar, i això que ell afronta tres raids en un: primer buscant patrocinadors per cobrir el pressupost fent nombroses reunions i viatges; després, un cop assolit aquest feixuc objectiu, comença el seu segon Dakar, i no per competir contra rivals, sinó al final de cada etapa degut a la seva lesió medul·lar. Albert Llovera és incansable, positiu, alegre i amb una força descomunal, ja que pilota un camió d’uns 10.000 quilos amb les seves mans, accelerant i frenant a través de les anelles que porta al volant. Quan baixa del camió té un altre Dakar, tot i així, per a Albert Llovera no hi ha límits i sempre ho ha demostrat.
Al pilot andorrà se li ha girat feina i ha decidit apostar per les xarxes socials després de saber que perdia algun que altre suport i que necessitava buscar-ne altres. Com diu ell: “dos de petits i un de gran”. No es tanca portes. La crisi sanitària ha provocat que algunes empreses redueixin la seva aportació i d’altres es fan enrere. Ell vol tornar a fer el Dakar. Negocia encara un acord amb l’equip de Petronas, però a la taula té altres opcions. Sigui com sigui, primer necessita reunir el màxim de patrocinadors possibles per quadrar un pressupost que per culpa de la pandèmia s’ha complicat. Límit de temps, o això és el que s’espera: finals de setembre. I el Campionat del Món de Rallycross també està en l’aire. Albert Llovera volia competir a les proves de França, Espanya i Portugal i havia descartat la de Suècia i Alemanya. “S’està endarrerint tot moltíssim pel coronavirus. Si continuem així no em quedarà una altra que anar directament al Dakar”. Per tant, Llovera va decidir ahir publicar a les xarxes socials la imatge de la tapa del seu dossier d’esponsorització i també un missatge directe. “Buscant patrocini per al Dakar 2021. Algú interessat? Coneixeu alguna empresa que li pugui interessar? Gràcies”. 
I com ell és més popular que la Monyos va començar a rebre missatges amb possibles propostes de noms d’empreses i alguns li van proposar de fer un crowfunding amb tots els seguidors que té Albert Llovera a la xarxa. “Ho teníem tot renovat amb l’equip i tot s’ha complicat, ja que hi ha més despeses i he de fer més aportació”. Llovera no vol parlar de xifres, però sí que ven el seu producte a base de xifres. “Tinc una repercussió d’un milió d’euros per televisió i 20 milions d’interaccions a l’any a les xarxes socials. Jo puc oferir un pack que d’altres no tenen i l’aportació que fan després se’ls multiplica per 200.” Llovera s’ha quedat sense un patrocinador gran de fora del país, tot i així, es continua entrenant com si al mes de gener, si la Covid-19 ho permet, li toqués competir a l’Aràbia Saudita. “Busco de tot. Els mig petits poden ser d’aquí i no és canviar diners per portar un adhesiu, és quelcom de més important, així ho penso jo.” També té la sort que quasi tots els patrocinadors de l’any anterior segueixen units a Llovera i els seus projectes. I és que el raid més feixuc, sense cap mena de dubte, és convèncer les empreses perquè donin aportacions.
 
FOTO: TWITTER
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic