No són gaires les vegades que un equip té la possibilitat d’aixecar un títol davant la seva afició. Doncs el BC River Andorra té l’opció de fer-ho diumenge, amb la disputa de la final de la Copa LEB Plata, davant l’Aurteneche Maquinaria Araba. El matx és al poliesportiu d’Andorra a les sis de la tarda, i el club confia que els seguidors acompanyin l’equip i l’ajudin a aconseguir la victòria.

 

El River és el líder de la Lliga i l’entitat basca l’etiqueta de favorit la donen als andorrans. Mirant la classificació i jugant a domicili, els alabesos no se la consideren seva. “Si pensen això vol dir que alguna cosa estem fent bé”, exposa l’entrenador del River, Joan Peñarroya, que remarca que el seu conjunt haurà de tenir “una ambició del cent per cent” si vol guanyar, perquè “estic convençut que si no ho fem així ens guanyaran”. Veu que “aquest és un partit per gaudir-ne, que ens hem guanyat de jugar-lo com a local”, després  d’haver fet “una primera volta molt bona” i que, en cas de vèncer, “ens donaria una victòria de prestigi”.

Tot i ser una final i un partit únic, Peñarroya ha decidit encarar-lo com qualsevol altre: “Som conscients que és un partit diferent, però la preparació no ha variat. L’agafem com qualsevol partit de Lliga.” Té el màxim respecte pel rival. En l’enfrontament d’aquesta temporada van guanyar a Vitòria, però van haver de fer una gran remuntada. “Tenim l’experiència d’aquell partit. És un equip que té un bloc molt fort, amb jugadors que fa molts anys que estan junts i que es coneixen a la perfecció, cosa que els fa ser molt compactes”, que tenen “una dinàmica guanyadora”, pel que han aconseguit aquesta temporada, i en la passada a l’EBA, quan van assolir l’ascens.

Tot i que “és un partit independent i són competicions diferents”, una victòria a la Copa pot reforçar aquesta plantilla en la Lliga, com a premi al rendiment i el treball que han mostrat fins ara durant tota la primera volta. Però el tècnic pensa que no hauria de ser així: “No pot canviar la nostra mentalitat, tant si guanyem com si perdem.” En el que sí que confia és en la resposta de l’afició, que serveixi per donar una empenta als seus jugadors en un partit intens, com són sempre les finals. Veure el pavelló ple “seria el millor títol de tots; em satisfà més que no guanyar el partit”.