
Primer dels dos desplaçaments seguits que ha de disputar el BC River Andorra a Galícia. La pròxima parada serà dissabte a la pista del Leyma Natura Básquet Coruña, en una nova possibilitat d’acostar-se una mica més a l’ascens en una pista sempre complicada, a la qual es va sense complexos i amb el convenciment de poder sumar la dotzena victòria consecutiva.
El River és un líder sòlid. Només depèn de si mateix per confirmar l’ascens directe a LEB Or i té un còmode avantatge sobre els seus principals perseguidors. ”Ens trobarem un equip que va a totes”, avisa l’entrenador del River, Joan Peñarroya, ja que “ara tothom s’hi està jugant alguna cosa”. El Corunya “és un equip amb un planter llarg i destaca sobretot en defensa. Està molt ben treballat, pressiona en tota la pista i fa diferents defenses zonals”. I aquestes aspectes els desenvolupa al màxim, ajudat per “jugadors físics a prop de la cistella”.
Peñarroya, home prudent, no vol saber res de possibles eufòries que hi pugui haver al voltant de l’equip, per l’avantatge de tres victòries sobre els seus perseguidors més immediats, amb l’afegit que suma un partit menys. Aquest no és un argument vàlid. “Lluito perquè aquesta sensació no entri al vestidor” afirma. “Queden set partits i hem de continuar en la mateixa línia i ambició que fins ara. Per sort, tinc jugadors que ho estan fent.”
És conscient que “les percepcions que un té des de fa temps podrien ajudar a relaxar-se”, però ni ell mateix ni el grup que condueix ho faran: “No som un equip que es relaxi.” Avisa que, tot i les diferències que hi ha, la concentració s’ha de mantenir a cada moment. Només vol que el 20 d’abril, quan es disputarà l’última jornada de la fase regular de la LEB Plata, el River es trobi en la primera posició i s’asseguri l’ascens directe.
La plantilla ho veu de la mateixa manera i en aquest sentit es pronuncia Devin Wright. “No se’ns pot anar el cap”, assegura el jugador, i afirma que no s’ha de pensar “més enllà del que és el pròxim partit”. I més si al davant es té un rival d’entitat com és el Corunya, que té una pista “on és bastant difícil guanyar”.
Tota la plantilla ha fet el desplaçament a terres gallegues, encara que alguns integrants estan tocats, com són Pablo Sánchez i Isma Torres, que no s’han pogut entrenar amb normalitat al llarg de la setmana.