“L’autèntica fórmula 1 del gel.” Així mateix definia el Trofeu Andros el secretari general de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), Toni Sasplugas. La 21a edició arriba avui i demà al Circuit d’Andorra del Pas de la Casa i a l’horitzó sobrevola el final de contracte amb els organitzadors del Trofeu Andros. Hi ha ganes de continuar, però no de fer-se càrrec l’ACA de totes les despeses que suposa el Trofeu Andros quan amb ells deixen de tenir ingressos. Hi haurà negociacions, però primer toca gaudir d’un espectacle garantit amb quatre categories que competiran i donaran gas.
I això que per a la gran majoria de les estrelles de l’esport del motor l’hivern és sinònim de tenir el cotxe o la moto resguardats del fred en un garatge, però per als pilots més intrèpids la diversió, a l’hivern, només acaba de començar, i ho fa amb el Trofeu Andros. Va començar el cap de setmana passat a Val Thorens i a la segona cita s’aturaren dos dies a Andorra en un escenari situat a 2.400 metres d’altitud i amb una longitud de 950 metres. “Max Mamers, l’organitzador, té un gran campionat d’automobilisme sobre gel i nosaltres, la millor pista”, va assegurar entremig de somriures Toni Sasplugas, a la roda de premsa de presentació realitzada a la seu d’un dels màxims patrocinadors, Crèdit Andorrà.
Les novetats per a aquest Trofeu Andros són moltes: a l’AMV Cup, el retorn de les dues rodes, tindrà doble representació andorrana i un resident. Àlex Antor i Xavi España lluitaran amb estrelles d’enduro, amb una graella farcida de pilots francesos. “No ho recordo amb exactitud, però crec que als anys 2006 i 2007 vaig tenir l’ocasió de participar amb wild card en Pilote Bike i agraeixo que l’ACA hagi tornat a comptar amb mi”, va indicar Àlex Antor. Mentrestant, Xavi España, el germà de Cristian, que està fent els últims preparatius per al seu primer Dakar, competirà també. “Estic convençut que últim no seré, encara que reconec que vaig seguir la competició l’any passat i el nivell de l’AMV Cup és molt alt.” A Xavi España li han deixat una Honda 450 cc 4T Enduro. 
Per la seva banda, en elit pro de cotxes, el pilot de Tolosa Jean-Philippe Dayraut, actual campió de l’Andros, buscarà un nou triomf al Principat amb el Mazda 3. “Al final li haurem de dedicar un revolt al circuit”, va dir Toni Sasplugas. Això sí, a la primera cita va trencar el motor i el triomf va ser per a Benjamin Riviere amb un Citroën DS3. 
En total hi ha catorze equips inscrits. En cotxes elèctrics destaca el jove Mathieu Vaxivier, debutant a la categoria amb només 21 anys i que va superar a Val Thorens l’actual campió, Nathanaël Berton. A l’Andros femení qui arriba en un gran moment de forma és Véronique Dufour amb l’Evo Sprint. Va guanyar el 2002 i catorze anys després no se li ha acabat les ganes de guanyar. 
¿I del futur? El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va defensar el Trofeu Andros i espera que l’any vinent torni al Principat. “No hem parlat de la continuïtat, però nosaltres en principi considerem l’Andros interessant i que té continuïtat.” Andorra Turisme hi destina 20.000 euros. Ara toca gaudir de la 21a edició.

Dayraut visita el concessionari Mazda de Becier Vehicles

L’actual campió del Trofeu Andros, el pilot de Tolosa Jean-Philippe Dayraut, va visitar el concessionari Mazda de Becier Vehicles. El màxim favorit per seguir ampliant el rècord de proves guanyades en aquesta competició també va presentar el cotxe de carreres Mazda. L’objectiu de Dayraut serà que el Mazda respongui a la perfecció per rescabalar-se de la derrota en el debut.