En direcció contrària i des de fa partits. Quatre punts dels últims 24 en joc i tota l’atenció centrada en un tuit del màxim accionista, Gerard Piqué, dirigit al Govern d’Andorra pel final del conveni d’ús de l’Estadi Nacional. Mentrestant, sobre el verd, on millor poden parlar els jugadors, la sensació que es transmet és confusa i també de molts dubtes. Els primers 45 minuts contra l’Elx van ser lamentables. Van millorar, perquè no hi havia espai per empitjorar, al segon temps. I quan van aconseguir empatar a 1 contra un Elx que tenia un punt menys que l’FC Andorra abans del partit, van decidir tornar a fer els mateixos pecats del primer temps. Els d’Eder Sarabia ja estan a un punt del descens. I els problemes creixen. No sembla que es frenin en sec. Això sí, a partir del juny del 2024 no tenen casa, però tampoc hi ha massa entorn com per activar els que semblen desactivats.
Eder Sarabia va apostar per defensar home a home un Elx, que no està passant per un bon moment, però que té individualitats importants. Desordenats. Com pollastres sense cap. Totalment entregats. Al minut 13, l’argentí, ex-San Lorenzo de Almagro, Nico Fernández, va provar els reflexos de l’italoargentí Nico Ratti. El porter tricolor va evitar el primer. Dos minuts després, una falta treta per Fidel Chaves per l’esquerra la va rematar al segon pal Nico Fernández per sobre del travesser. Tot un desgavell en tots els sentits i Eder Sarabia no va donar, en cap moment, amb la tecla. Al minut 21, Diego Alende va evitar el remat de Sergio León a l’àrea petita després d’una centrada de Lautaro Blanco. El lateral argentí, ex-Rosario, va superar una vegada i una altra Migue Leal.
En plena allau de joc de l’Elx, Aleix Febas va enviar el seu xut per sobre del travesser i tot plegat va ser el pròleg de l’1 a 0. Óscar Plano va marcar en segona instància després de recollir un refús d’Iván Gil. El gol va arribar després d’una deixada de Sergio León al punt de penal.
El gol no va activar l’FC Andorra. Tot el contrari. Es van veure jugades farcides de manca de concentració. Nico Ratti va salvar el 2 a 0 de Nico Fernández després d’un greu error de Sergio Molina. I després Diego Alende va salvar amb la cara un remat de cap de Pedro Bigas.
A la represa, l’FC Andorra va decidir millorar el seu lamentable primer temps. No va tenir quasi ocasions de gol per empatar. L’Elx va poder sentenciar amb una ocasió de Sergio León que va salvar Marsà. En aquestes, Manu Nieto entra al terreny de joc i l’andalús, el delanterazo, batejat així per Sarabia, va assistir a Scheidler i el francès va empatar. Tot seguit, l’únic que va existir dins del camp va ser Ratti. El suplent, que va jugar per obligació, va salvar fins a quatre ocasions clares de gol, però al minut 88 Borja Garcés va fer justícia a tot el que s’havia vist sobre el Martínez Valero amb un gol de cap a centrada de Castro. Toca ser més crítics i mirar-se més el melic. I reaccionar ja.
Eder Sarabia: “No em preocupa gaire la derrota perquè l’Elx és un equipàs”
No se’l nota gaire preocupat a Eder Sarabia. Quatre punts dels últims 24 en joc i derrota contra un rival que els supera en la classificació. El descens està a només un punt. “No em preocupa gaire la derrota perquè l’Elx és un equipàs. Ara toca intentar millorar certes coses i mirar endavant”, va dir el tècnic de Bilbao, que només va ser crític a partir de l’empat a 1. “Aquí hem deixat de ser nosaltres mateixos i estava sent un miracle que no ens haguessin fet el segon gol abans”. I també va parlar de la defensa home a home de l’inici de partit. “Hem intentat proposar una situació per incomodar el rival i no ho hem aconseguit”, va sentenciar Eder Sarabia. El pròxim partit serà diumenge contra l’Alcorcón, que té un punt menys que l’FC Andorra.
FITXA TÈCNICA:
2- Elx: San Román, Mario Gaspar, Pedro Bigas ('Tete' Morente, 83'), Clerc, Lautaro Blanco ('Nico' Castro, 83'), Aleix Febas, 'Nico' Fernández, 'Josan' (Sergio Carreira, 68'), Fidel, Óscar Plano (Mourad, 68') i Sergio León (Borja Garcés, 74').
1- FC Andorra: Nico Ratti, 'Migue' Leal, Diego González, Diego Alende (Álex Pastor, 46'), Martí Vilà (José Marsà, 46'), Jandro, Sergio Molina, Iván Gil (Álvaro Martín, 83'), Pablo Moreno (Manu Nieto, 62'), Iker Benito i Scheidler (Julen Lobete, 77').
Gols: 1-0 Óscar Plano (23') –descans–; 1-1 Scheidler (63') i 2-1 Borja Garcés (88').
Àrbitre: Jon Ander González Esteban (País Basc) i al VAR Gorka Sagués Oscoz (País Basc). No hi va haver targetes.
Lloc: Estadi Manuel Martínez Valero d'Elx. 15.073 espectadors.