El gimnàs virtual i a casa. Les estones casolanes estan ben cobertes per AnyósPark. Si li agrada practicar esport i no donar tombs al cap per la trista situació que a tothom li toca viure, té l’opció de fer activitat esportiva sota sostre i sense respirar els aires de fora. AnyósPark i UrbanGym ofereixen l’opció de fer classes força variades en directe per l’Instagram d’AnyósPark: pilates, ioga, cycling, sumba, zumba, dansa, meditació, ball llatí, circuit de training... de tot! La idea va començar dilluns amb una prova pilot i està rebent una molt bona acceptació per als socis del club esportiu, però també per persones del país i de fora com Austràlia, Canadà, Andalusia, Barcelona, el País Basc o València. Tot va sorgir de casualitat i ara els monitors obren les portes de casa seva per fer més amè el confinament per culpa de la Covid-19. 
La imaginació al poder, ja que no tothom té a casa unes peses, unes barres de ballet o un rodillo per fer spinning. “Ho fem de manera altruista. Per amor a l’esport i també als socis del club. No estem obligats a fer-ho i ho hem fet per iniciativa pròpia. Tots som gent molt activa i així no t’enfiles per les parets passant tot el dia tancat a casa”, va assegurar una de les monitores d’AnyósPark, Eva Rodríguez, que no s’esperava aquesta bona acollida. “Tens una motivació. La gent està encantada i sempre demana tenir el calendari del dia següent per organitzar-se. Hi ha classes de tot tipus d’esport i ens ajuda, a tots, moltíssim. Això ajuda que es quedin a casa”. En total hi ha 300 o 400 persones seguint el directe d’Instagram de cada classe. Això sí, els monitors no veuen, amb aquest sistema, qui dels seus alumnes està maleint el monitor per l’esforç de cada classe de 50 minuts. “El primer dia que vaig fer classe em tremolava tot perquè mai havia fet una classe virtual. Estàs acostumat a l’escalfor dels alumnes i no és gens fàcil per nosaltres fer aquestes classes. Ara riem perquè ens diuen: ‘Quines agulletes tinc...”. La millor medicina és l’esport, i més ara amb la que ens caurà a tots a sobre”. Eva Rodríguez només troba a faltar les classes d’aiguagym. “Fer classes de piscina... He proposat que omplin la banyera, en cas que tinguin, i faríem alguna cosa similar a l’aiguagym”, explica amb un somriure Eva Rodríguez, que també va parlar de la reacció dels propietaris. “Estan encantats amb aquestes classes virtuals. Va ser molt dur divendres per a tots quan vam haver de tancar les instal·lacions. Serveix per mantenir-nos en forma i tothom està molt agraït”.
 
TAMBÉ AL YOUTUBE
Qui no pugui seguir les classes virtuals en directe també té l’opció del YouTube, ja que es penjaran vídeos per poder realitzar les classes en diferit. “Cada dia anirem pujant el nivell, ja que està tenint una acceptació brutal i no ho esperàvem pas. Hem creat l’AnyósPark virtual i fem entre vuit i nou classes al dia amb un horari ben definit i amb diferents monitors dels dos centres. Entre 300 i 400 persones ho segueixen i no vam començar amb cap objectiu, sinó només per seguir connectat al nostre soci i també per ajudar la gent”, va indicar el director d’AnyósPark i UrbanGym, Borja del Pino, que es va mostrar satisfet de com ha reaccionat tothom en aquests moments tan durs per a tots. “Ens diuen: ‘Gràcies! Ens esteu fent el dia molt més amè. Tot va començar... Anem a liar-la i van pensar que el millor seria ajudar la gent que es quedava confinada a casa. Necessiten coses així perquè ningú sap què passarà amb nosaltres i tothom necessita desfogar-se. Estem desbordats per la resposta”, va sentenciar Borja del Pino. 
Esport virtual, la millor vacuna contra la Covid-19 i també el confinament que tothom ha de fer per aturar el virus, que per desgràcia, està en boca de tothom.
 
FOTO: FACEBOOK EVA RODRÍGUEZ