Diari digital d'Andorra Bondia
Albert Llovera, la cara de felicitat i de plena satisfacció en assolir un Top-15 al Dakar.
Albert Llovera, la cara de felicitat i de plena satisfacció en assolir un Top-15 al Dakar.

Fa anys que ja no té límits


Escrit per: 
Víctor Duaso
És el puto amo. Ell va ser la primera persona del món amb discapacitat que es va enfrontar a un ral·li i ja acumula sis Dakar –tres en camió–. Després de dos anys sense competir al raid més dur i mediàtic del món va acceptar una proposta de Gerard de Rooy, el pilot holandès bicampió del Dakar en camions. Va passar del Tatra a l’Iveco, un autèntic monstre de nou tones i 1.000 CV de potència. Albert Llovera va acceptar. Fa anys que ja no té límits. De Rooy no sabia, potser del tot cert, que fitxava un pilot sense complexos i amb les pors totalment enterrades. Es va entregar al màxim, va tenir la sort de comptar amb dos copilots sensacionals com Marc Torres i Ferran Marco, i també va disposar d’un osteòpata que el va mimar fins a l’infinit, Jordi Zaragoza. Tots van formar un equip de plenes garanties, però els equips de l’Est mengen a part. 
Després d’assolir un Top-15. El seu resultat més destacat comença, sense cap descans, la seva gira amb els mitjans de comunicació de fora del país i també amb els patrocinadors. “Podem estar hipercontents. Ens ho hem treballat moltíssim i hem corregut molt. Hem lluitat pel Top-10, però és que els 20 primers corren molt... Els pilots russos marquen molt la diferència”, va assegurar Albert Llovera, que avui li espera l’Sport, TV3, Teledeporte... Més famós i mediàtic que d’altres amb més pedigrí. Això sí, no sap si continuarà amb l’equip. Espera que ell no sigui el pilot descartat. “Hem de parlar de la renovació. Hem de decidir moltes coses, però amb mi estan molt contents. La nota llatina l’he portat jo”, explica somrient Albert Llovera, que va donar molt gas a l’Iveco i va arribar a la  velocitat punta de 140 quilòmetres per hora. “No he tret el màxim rendiment a l’Iveco, ja que he perdut temps en algunes zones intermèdies. Sigui com sigui m’he sentit molt bé físicament, i tot gràcies a Jordi Zaragoza, que cada dia després de l’etapa estava amb mi recol·locant-me de dalt a baix durant dues o tres hores. Em deixava quasi nou...”. 
L’Iveco ha respost a les mil meravelles amb un accelerador electrònic a la mà, un canvi seqüencial en comptes d’un manual que li destrossava els dits. Un xassís que a Llovera li encantava. “Ha estat el meu millor Dakar. Ho he donat tot. El Top-10 és molt complicat d’assolir, ja que els rivals són pilots de camions i jo encara no soc un pilot de camió”. I ell no frena i ja pensa a participar a les Crèdit Andorrà GSeries i en el pròxim curs. El cacharro no és l’Iveco, és ell... 
 
FOTO: TWITTER
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic