La Federació Andorrana de Vòlei (FAV) confia en Adrián Garrido per fer-se càrrec de la selecció a partir d’ara. Garrido ha estat el segon entrenador dels dos darrers seleccionadors nacionals, Salva Folguera i Martí Castella, i ara té l’oportunitat de reivindicar-se en una selecció marcada per la veterania d’alguns jugadors en contraposició de la qualitat de les futures estrelles.

 

“Representar Andorra és un orgull per a mi i espero no defraudar la federació”, va comentar Garrido, que tot seguit va analitzar l’equip que té: “És una selecció competitiva amb jugadors més veterans, com José García i Javi Borrego, i d’altres que tenen molta qualitat, com Xavi Folguera, Cristian Salvador i Èric Oliveira, que ja tenen molta experiència tant a Espanya com a Andorra”.

Aquests mateixos jugadors seran la seva base per fer un equip  guanyador, però a més Garrido també s’encarregarà de preparar els entrenaments dels juvenils per formar-los i que puguin entrar en la dinàmica de la selecció absoluta.

El primer repte per al seleccionador serà preparar la primera ronda del Campionat d’Europa, que els enfrontarà en partit d’anada i tornada amb Israel. El matx d’anada es jugarà al Principat el 12 de maig i la tornada serà la setmana següent. “Al gener començarem la preparació, però la base de la selecció ja està feta amb els jugadors del primer equip del CV Andorra”, va comentar Garrido, que tot i això vol fer una preselecció amb els juvenils per acabar de completar el grup amb quatre o cinc jugadors més.

El tècnic ha parlat amb Javi Borrego, que s’estava plantejant deixar el combinat nacional per motius personals i assegura que “en principi està disposat a jugar contra Israel i després dels Jocs dels Petits Estats de Luxemburg caldrà veure què decideix, però intentaré convèncer-lo”.

Garrido abans del matx contra Israel vol fer tres enfrontaments amistosos per veure el nivell de la selecció, però ja ha avançat que “jugaran de la mateixa manera que el CV Andorra, ja que juguen tot l’any amb el mateix sistema, i potser canvia una mica amb la incorporació de Xavi Folguera, que ve del Soria de Superlliga”.