Síndrome de taquicàrdia postural ortostàtica (POTS). Contra això mateix està lluitant Irineu Esteve, l’esquiador de fons de la Federació Andorrana d’Esquí (FAE). Això sí, actualment es troba en una nova fase, positiva, del procés de recuperació després de mesos allunyat de la competició i també del seu ritme habitual d’entrenaments.
Durant la primavera, Irineu Esteve va rebre el diagnòstic i ara per ara ha anat reduint la medicació i ja s’ha plantejat un augment de les càrregues de treball durant les primeres setmanes, però encara no té cap data fixada per al retorn a l’alta competició.
Què és la síndrome de POTS? Una afectació del sistema nerviós autònom que, en el seu cas, li provocava marejos i un cansament extrem. Els últims mesos, Iri es va sotmetre a noves proves mèdiques amb l’objectiu de comprovar si existia alguna afectació de més gravetat. Sigui com sigui va quedar descartat i ha anat evolucionant. Aquesta millora ha permès a l’esquiador de fons afrontar una nova etapa de la seva recuperació. Qualsevol pas endavant estarà condicionat a la resposta de l’esportista i es prendrà de forma consensuada amb Irineu Esteve, el cos tècnic i els serveis mèdics.
Actualment està entrenant a una intensitat molt baixa i sota una supervisió. Sigui com sigui, el seu volum i ritme de treball estan molt per sota del que és habitual en ell mateix.
Aquesta síndrome també el va patir el pivot letó dels Golden State Warriors Kristaps Porziņģis. Segons el mateix jugador, l’origen podria estar en un virus respiratori que va patir al 2025. Des de llavors, el seu cos no sempre respon com exigeix l’elit.