Els Jocs Florals van començar fa molt i molt temps, a l’edat mitjana. Es feien concursos de poesia on els poetes escrivien versos i els millors guanyaven flors com a premi. L’Inter Club Escaldes va participar en els Jocs Florals de Tallinn en golejar per 0 a 4 al partit de tornada de la UEFA Conference League per accedir al play-off, on ja va jugar la UE Santa Coloma i va perdre contra el Víkingur Reykjavík. Els de Felip Ortiz s’enfrontaran al campió de Kosovo, el Drita, que va ser a la ronda preliminar de la UEFA Champions League de la temporada 2020-2021 a Nyon, amb triomf kosovar amb gols de Shabani i Namani. Emili García va marcar el gol escaldenc. Ara, els escaldencs es converteixen en el primer club andorrà a accedir amb triomf al play-off de la Conference League.
L’avantatge de 2 a 0 de l’anada va donar una tranquil·litat total a l’Inter Escaldes i un estat d’angoixa a l’FC Flora Tallinn, el campió de lliga d’Estònia. Els de Felip Ortiz, en tot moment, van saber jugar amb el vent a favor, i més contra un rival que, quan arribava a porta, es mostrava tan innocent com els de Konstantin Vassiljev. De fet, al minut 8, una combinació entre Alamaa i Varjund va acabar amb el remat del primer cap a porta i Anwar Hernández va refusar amb el peu. Cinc minuts després, una passada llarga cap a Zenjov, la va controlar l’extrem estonià, que va driblar Jilmar Torres, i el seu xut centrat el va aturar Javi Díaz.
En la primera arribada, l’Inter Escaldes va aconseguir l’únic gol de la primera part. Mauricio Pochettino va enviar una pilota a dins de l’àrea cap a Domi Berlanga i aquest, amb un revers, va intentar marxar de Kollo, però el defensor estonià va refusar i Pablo Molina, més conegut com a Modric, va anotar amb un xut ras.
Amb aquesta bona renda, els de Felip Ortiz es van dedicar a defensar amb ordre i l’FC Flora Tallinn es va fer un fart de fallar aproximacions a l’àrea. Al minut 22, un remat de cap de Kobolev a la sortida d’un córner el va aturar Javi Díaz. Tot seguit, Álex Sánchez va evitar el remat de Varjund a deixada d’Alamaa i després un xut ras de Sappinen el va aturar Javi Díaz.
Abans d’arribar al descans, Zenjov va enviar la seva vaselina a fora.
A la represa, els de Felip Ortiz van decidir controlar el partit i van provocar que no passés absolutament res. L’FC Flora Tallinn va perdre la paciència ben ràpid i es va deixar anar. Al minut 68, David López va enviar una passada a l’espai lliure cap a l’extrem de Mali, Soule Sidibe, i aquest va assistir Faysal Chouaib, que no va fallar davant de Grünvald amb un xut ras i creuat per situar el 0 a 2.
A plaer va arribar el 0 a 3. David López va driblar el seu defensor i va enviar una passada llarga cap a Borja Arellano i aquest, amb un xut ras i creuat, va superar el porter Grünvald. I al minut 80, Faysal Chouaib va completar el seu doblet particular en recollir un refús del porter Grünvald, que va aturar amb una bona mà un xut de Soule Sidibe.
L’FC Flora Tallinn va poder marcar el gol de l’honor, però es va tornar a mostrar força inoperant de cara a porta. Sappinen va rebre una passada d’Antonov i el seu xut el va refusar Javi Díaz i després Usta no va aprofitar la deixada d’Antonov i el seu pèssim xut va marxar a fora.
Felip Ortiz, tècnic de l’Inter, va mostrar-se satisfet per la golejada. “Molt content perquè el club està fent les coses molt bé, però aquesta victòria és dels jugadors. A tots els vull agrair el que han fet i ara queda només una eliminatòria per fer història del tot. Aquesta golejada és fruit de la nostra valentia”.
 
FITXA TÈCNICA:
 
0- FC Flora Tallinn: Grünvald, Kuraksin (Pihela, 82'), Kolobov, Kollo, Tovstik (Usta, 66'), Kreida (Antonov, 74'), Varjund (Kalimullin, 74'), Alliku (Teeväli, 82'), Zenjov, Alamaa i Sappinen.
 
4- Inter Club Escaldes: Javi Díaz, Pochettino, Anwar Hernández, Álex Sánchez, Jilmar Torres, Otegui, 'Modric' (Lamine Diaby, 81'), David López (Víctor Alonso, 81'), 'Domi' Berlanga (Borja Arellano, 57'), Sidibe ('Dacu', 81') i Faysal Chouaib (Marc Rodríguez, 84').
 
Gols: 0-1 ‘Modric’ (16’) –descans–; 0-2 Faysal Chouaib (68’), 0-3 Borja Arellano (76’) i 0-4 Faysal Chouaib (80’).
 
Àrbitre: Pavle Ilić i al VAR Aleksandar Živković (Sèrbia). Grogues a Kolobov, Kollo, Zenjov i Alamaa –FC Flora Tallinn– i a ‘Domi’ Berlanga i Pochettino –Inter Escaldes–.
 
Lloc: Lilleküla Stadium de Tallinn (Estònia). 2.283 espectadors