El programa esport-estudi continua fent passos endavant ferms i enguany s’ampliarà als tres sistemes educatius del país i amb 157 alumnes/esportistes –44% del sistema andorrà, 31% de l’espanyol i 25% del francès– després de la prova pilot que es va fer el curs passat a l’Escola Andorrana, amb la participació de 26. A més a més, s’afegeixen dos esports més: tennis i vòlei, és a dir, amb aquest desglossament sis en judo, 14 en natació, dos en tennis, 20 en bàsquet, 107 en futbol i 8 en vòlei. “Volem donar cobertura a tothom que compleixi els criteris i per tant, si hi ha alumnes que els compleixen, els absorbirem. Fins on es podrà arribar? Caldrà avaluar-ho, però en tot cas els 157 alumnes d’aquest curs són assumibles i els sistemes els poden gestionar. De moment es pot oferir amb garantia i sense saturació”, va assegurar Josep Anton Bardina, secretari d’Estat d’Educació. 
Un dels elements clau perquè no hi hagi problemes d’aplicació és la modificació del decret d’absentisme escolar que es va aprovar l’any passat i que és d’aplicació a tots els centres i sistemes. El canvi garanteix que en cas que un alumne no assistís a classe perquè participa en el projecte no es considerés la situació com a absentisme. “Obria la porta que tots els sistemes poguessin participar en el projecte”. 
Alain Cabanes, secretari d’Estat d’Esports, va recordar el realitzat el curs passat. “Vam decidir fer una prova pilot en paral·lel només amb futbol, amb alumnes del sistema francès i espanyol. També era la manera de poder valorar com podia funcionar la proposta i assolir l’objectiu que aquest any estigués implantat a tots els sistemes. En aquesta prova paral·lela hi van participar 37 esportistes més. En fem una valoració molt positiva”. 
El programa esport-estudi té més novetats enguany, com en el cas dels esports col·lectius, ja que s’ha ampliat la possibilitat de participació als quatre cursos de segona ensenyança, és a dir, de 12 a 16 anys.
A més a més, els criteris de selecció d’aquests joves esportistes són: disposar d’un nivell esportiu, dur a terme entre 4 i 5 entrenaments setmanals a les tardes i que la seva federació disposi d’una capacitat organitzativa per tal d’atendre els esportistes els dies que entren més tard a l’escola per entrenar. “Algú, fins i tot, ha millorat els seus resultats acadèmics”, va sentenciar Bardina.