D’1,4 milions a 2,5 o 3. Aquest ha estat el retorn econòmic que ha deixat aquests tres dies el Campionat d’Europa d’Spartan Race. Ángel Sanz, director d’Spartan, així ho va confirmar a l’hora de fer balanç de l’esdeveniment celebrat a la parròquia d’Encamp. “Els anys anteriors, i tenint present que l’any passat el retorn va ser d’1,4 milions, crec que enguany estarem al voltant dels 2,5 o 3 milions d’euros. Han vingut molt més acompanyants que l’any passat i a més hem tingut un dia més d’esdeveniment, ja que vam començar divendres amb la Kids. Per tant, hi ha hagut una nit més d’estada que l’any passat”.
Ángel Sanz va lloar el Comú d’Encamp per la seva capacitat organitzativa. “S’ha demostrat, sense cap mena de dubte, que Encamp està capacitada per acollir esdeveniments com aquest. Tota la parròquia ha permès que puguem celebrar aquesta edició. Gràcies al seu esforç s’ha complert i ho han fet molt bé. Estem molt orgullosos i molt contents”, va indicar Sanz, que també va fer un balanç esportiu del Campionat d’Europa d’Spartan Race. “Per a mi ha estat un èxit. L’ambient, el moviment, les reaccions dels espartans... Tot plegat ens ha donat una sensació espectacular. Millor del que esperàvem”. Segons Sanz, l’Spartan Race ha estat “una carrera molt completa i especial”.
Nino Marot, el conseller de Turisme i Reactivació Econòmica del Comú d’Encamp, es va mostrar plenament satisfet. “Ha estat un cap de setmana ple de gent, amb un degoteig constant de persones, i creiem que ha estat tot un èxit. Per part del sector hoteler sabem que hi ha hagut plena ocupació, i de la restauració i comerços també tenim molt bon retorn. Fem un balanç molt positiu”, va manifestar.
L’equip francès 1 venç en la Super Team Relay
El Campionat d’Europa d’Spartan Race es va tancar ahir amb la disputa de la Super Team Relay, la modalitat de relleus nova d’enguany, i la Super 10 K en les modalitats Age Group (AG). En relleus va vèncer l’equip francès 1 amb un temps d’1 h 19’49”. Espanya 4 va ser segona amb 1 h 22’08” i la tercera, República Txeca, 2 amb 1 h 23’05”.
A la jornada de dissabte, els campions d’Europa van ser l’italià Luca Pescollderungg i l’eslovaca Eszter Hortobágyiova. El primer va completar el recorregut de 21 quilòmetres i va superar un total de 30 obstacles en 2 h 51’01” i la segona ho va fer amb un crono de 3 h 26’12”. Va completar el podi masculí Gregory Basilico i Thibault Jeank; i el femení, Jana Pepova i Riana Nelson.
A l’Ultra de 50 quilòmetres, es va erigir vencedor el francès Serge Fontini seguit de Samuel Castela (Portugal) i Cristian Jodar (Espanya). En noies, victòria per a Ana Filipa Castela (Portugal) seguida de la polonesa Anna Bednarek i l’alemanya Julia Heinrich.
En total, hi va haver més de 5.500 participants provinents de 43 països que van competir al centre d’Encamp i també van passar pels Cortals i les Pardines. Una Spartan Race que torna a deixar un bon regust de boca.
per davant d’Espanya 4 i República Txeca 2