
S’esperava que el bombo aportés un rival de renom, una d’aquelles grans seleccions que només per nom ja et fan posar ferm, però no va ser així. El sorteig que es va realitzar a Nyon deixa l’Andorra sub-21 sense cap rival dels favorits per a la fase de classificació per a l’Europeu sub-21 del 2013, encara que el grup es presenta complicat.
El sorteig es va celebrar, com és habitual, a la seu suïssa de la UEFA. La selecció dirigida per Justo Ruiz tindrà com a contrincant de més entitat la República Txeca. La resta seran Gal·les, Armènia i Montenegro. “No és el sorteig que esperàvem, però és un grup amb totes les seleccions complicades”, va admetre el tècnic, que veu els txecs “amb el mateix nivell” que els combinats més poderosos, com Espanya, Itàlia, Anglaterra i Holanda, amb qui pots “perdre igualment amb claredat però, en no ser tan mediàtic, es pot veure des de fora d’una altra manera”.
El britànic és un conjunt “molt fort”, amb jugadors que estan en clubs de la mateixa Gal·les o Anglaterra, alguns dels quals aspiren a la Premier League o la League Championship, i que “ja són professionals”. En la darrera fase, va acabar igualat a punts amb Itàlia. Armènia torna a ensopegar amb Andorra. Està enquadrada en el mateix grup de l’absoluta i ara també de la sub-21. I, com ja es va poder comprovar fa uns mesos amb el rival que va tenir el combinat de Koldo Álvarez, la feina que s’està realitzant des de baix està donant els seus fruits, apostant clarament per una generació de joves talents. “És la selecció que més m’ha sorprès. Ha tingut una evolució espectacular els darrers anys. Estan treballant molt bé amb els xavals i els estan donant confiança en l’absoluta”, indica Ruiz. Respecte a Montenegro, “com qualsevol equip de l’est destaca per tenir molt força i velocitat i per ser competidors nats”.
El primer enfrontament de la fase es disputarà a l’estadi Comunal el 29 de març, davant Gal·les. La darrera jornada serà el 12 de juny de l’any vinent a Armènia. Malgrat el handicap que presenta sempre Andorra, l’entrenador promet “treballar per competir amb qualsevol de tu a tu i lluitar en cada partit per guanyar”.