La segona de les quatre seccions de l’FC Barcelona que aquest estiu fan l’estada a Encamp continua el procés de preparació. L’equip de futbol sala culer té per endavant una temporada exigent en què ha de confirmar la tasca realitzada els darrers anys i justificar la inversió feta. Els títols tan esperats han de començar a ser una realitat.

 

Cada estiu el quadre blaugrana s’ha reforçat amb noms importants, però els èxits traduïts en trofeus no han arribat. Enguany, les incorporacions de Lin, Torras i Wilde acaben de completar una plantilla a envejar i que aspira a tot. L’equip necessita guanyar i “s’està generant moltes expectatives”, com va exposar el tècnic, Marc Carmona. Citant allò d’Aquest any, sí, sembla que en aquesta ocasió no es quedaran en blanc. “Estem davant una temporada molt il·lusionant i motivadora”, perquè s’ha format un grup que fa que “estem molt contents amb la plantilla que tenim”.

Ara bé, aquestes condicions no asseguren que es guanyi; només el treball diari i la persistència, sempre anant partit a partit. Aquest fet permet créixer, perquè “els títols els guanyen els grans equips”. I el Barça ho vol fer. El seu capità, Javi Rodríguez, cada any ho diu, i vol ser als enfrontaments on hi ha en joc aixecar una copa. “Per guanyar els títols s’ha de jugar finals. Això és el que ens hem d’exigir”, va assegurar l’ala internacional.

L’entrada de Sandro Rosell a la presidència de l’entitat també ha comportat que la secció s’hagi reforçat institucionalment, perquè el mandatari ha insistit diverses vegades a desenvolupar-la perquè es converteixi en una referència mundial, com passa amb altres equips del club. Aquesta referència fa que es guanyi confiança i, sobretot, que se sentin més “responsabilitzats”, com va assegurar Carmona, que és conscient del pes que té l’escut i del que significa.

Els blaugranes jugaran demà el seu segon amistós de la pretemporada. Serà a Encamp amb el BP Andorra, a les sis de la tarda. El qui no podrà jugar és Igor, que és baixa per una distensió, mentre que Lin és dubte per problemes estomacals. Del rival destaca que “sempre és complicat guanyar-lo a casa”. Es tornaran a trobar, ja en partit oficial, el 9 de setembre a les semifinals de la Copa Catalunya.