Per primera vegada dos clubs andorrans van passar ronda de competició europea. Per tant, a la  segona fase de classificació de la UEFA Conference League hi haurà tres representants: l’Atlètic Escaldes –prové de la Champions League–, l’FC Santa Coloma i l’Inter Club Escaldes. 
Els de Dmitri Chéryshev, que tornaven a disputar competició europea, van guanyar la batalla física contra el Pen-y-Bont FC de Gal·les. Els colomencs, amb un 1 a 1 del partit d’anada, van necessitar la pròrroga per eliminar un equip dur, físic i amb mal perdre. Els gols d’Iván Garrido i Cristian Novoa al temps extra van fer justícia i l’FC Santa Coloma assoleix la seva sisena victòria europea i també la seva quarta ronda superada en la seva història: al Banants armeni el 2014 amb el gol del porter Eloy Casals, contra el Tre Penne de San Marino el 2019 amb el gol del davanter asturià Camochu i la golejada al Mons Calpe de Gibraltar el 2021 amb gols de Guillaume López, Xavi Puerto, Aleix Cisteró i Andreu Ramos.
Contra el Pen-y-Bont FC va ser un partit físic i de poca brillantor. Això sí, les ocasions més clares van ser les colomenques. A la pròrroga, Iván Garrido va marcar al primer temps després de recollir un refús del travesser en la rematada de Marc Nierga, i al minut 119, Cristian Novoa va sentenciar aprofitant un greu error del porter Harris. Els gal·lesos van acabar amb 10 jugadors per l’expulsió del seu davanter Venables. A la segona ronda, els de  Dmitri Chéryshev s’enfrontaran al Fudbalski Klub Sutjeska Nikšić de Montenegro, que va eliminar el Cosmos de San Marino.

FITXA TÈCNICA:

2- FC SANTA COLOMA: José Antonio, Markovych, Gerard Gómez, Sergio Rodríguez, David Crespo ('Moi' San Nicolás, 54'), Marc Rebés (Novoa, 92'), Dani Toribio (Marc Nierga, 63'), Miguel López, Mourelo (Páez, 83'), Virgili (Iván Garrido, 83') i Eloy Gila (Èric Ruiz, 120').

0- PEN-Y-BONT FC: Harris, Mael Davies, Little, Yorwerth, Kane Owen (Griffiths, 94'), Ashley Evans (MacDonald, 64'), Reynolds (Kircough, 51'), Harling (Brown, 94'), Reffell (Jones, 75'), Jefferies (Billy Borge, 64') i Venables.

ÀRBITRE: Roman Jitari (Moldàvia). Grogues a Miguel López, Eloy Gila, 'Moi' San Nicolás, Marc Nierga, Iván Garrido, Cristian Novoa i al tècnic Dmitry Chérischev –FC Santa Coloma– i a Little, Yorwerth, Kane Owen, Ashley Evans, Reynolds, Harling i doble groga a Venables (113') –Pen-y-Bont FC–.

GOLS: 1-0 Iván Garrido (106') i 2-0 Novoa (119').

Un ‘miracle’ de l’Inter
Un gol anul·lat al temps d’afegitó al Víkingur Gøta per fora de joc va evitar la pròrroga i va classificar l’Inter Escaldes. Els d’Otger Canals van arribar a les Illes Fèroe amb un 2 a 1 favorable. El primer temps va acabar amb empat a 0 i a la represa, l’àrbitre no va xiular un clar penal per mà de Vatnhamar que va salvar un gol de Hulk. Al minut 64, Sascha va avançar els escaldencs amb una rematada de cap després de la prolongació de Javi Duro. Deu minuts després, unes mans de Duro van provocar un penal que va transformar Sølvi Vatnhamar. El final de partit va ser una bogeria. El Víkingur Gøta va demanar penal d’Adrià Muñoz i després van veure com li anul·laven un gol per fora de joc posicional quan el temps ja estava complert. El seu proper rival, l’Hibernian escocès.