Al Ral·li Dakar hi ha l’incommensurable Stéphane Peterhansel, més conegut com a Monsieur Dakar. Als 50 anys, el francès suma sis títols del Dakar en motos i sis en cotxes. Una xifra molt difícil d’igualar per un altre pilot. Això sí, al raid més dur del món també hi ha espai per a pilots més anònims, que tot i no sortir a la classificació general malgrat haver arribat, també tenen moltes gestes per explicar. No col·leccionen la peça de nou quilos de metall fos a 1.160 graus que es fabrica en una zona minera del Loira, a França. Sigui com sigui, acumulen molts quilòmetres, com és el cas de 
Mr. Dakar, és a dir Jordi Ginesta. Ja fa 25 edicions que celebra el seu aniversari pilotant un camió al Ral·li Dakar. Enguany ha bufat –si és que ho va poder fer– 57 anys, el 3 de gener mentre pilotava el TGA Man del Team Boucou al costat del colombià Juan Manuel Linares i el francès Marc Dardaillon. Van arribar a Rosario, tot i que dos camions del seu equip no van poder dir el mateix. Per tant, dels representants andorrans l’únic que no va acabar el Dakar va ser Cristian España. “Estem molt contents. Hem entrat al podi dels 6x6 i hem pencat moltíssim ja que vam haver de carregar amb el que vam recollir de dos camions de l’equip que van plegar”, va assegurar Ginesta, que es trobava a l’aeroport de Buenos Aires per tornar cap a casa. “És el pitjor Dakar en 25 participacions meves. No ha estat un Dakar gaire dur ja que només hi ha hagut dues etapes de veritat. El menjar ha estat un desastre. Potser l’ASO s’ho ha venut i ha volgut estalviar diners”, va indicar Ginesta, que va felicitar Albert Llovera per la seva arribada a Rosario en el primer any que competia amb un camió. “Les ha passat de tots colors. Ho ha fet molt bé.” Mr. Dakar, Jordi Ginesta, ja pensa en la propera edició, i seran 26.