"El talent individual no és talent, el talent ha de tenir una essència col·lectiva en un equip d'alt rendiment". Això mateix va dir Álvaro Merino, expert en lideratge, en talent i en organització d'equips. I per a ell aquests són els tres elements més importants que ha de tenir presents un professional. "El primer és la humilitat com a capacitat de suavitzar l'ego i que té a veure amb el fet d'aprendre de tot, de tots i en qualsevol situació. El segon és la fam i el tercer és l'empatia amb els altres integrants de l'equip. Si falla un d'aquests tres elements falla l'equip, sobretot quan els equips no tenen fam i no volen afrontar els reptes".  Joan Plaza, tècnic del BC MoraBanc, té molt clar des de la pretemporada que només hi ha un objectiu: la salvació. Aquestes 12 victòries. En cinc jornades, el BC MoraBanc no transmet absolutament res. No causen la sensació ni de tenir talent ni tampoc d'essència col·lectiva, és a dir, no competeixen contra rivals de la Lliga ACB. I el seu únic triomf va ser gràcies a un triple miraculós de pista a pista de Rafa Luz que va forçar una de les dues pròrrogues. 
La paciència de Joan Plaza no se sap fins a on arribarà. "Som un equip irregular, no som suficientment madurs per suportar els nostres propis errors, que és el nostre principal problema. Hem de fer autoreflexió tots per veure realment quines són les expectatives i on està el nostre límit. Hi ha un tema d'autocontrol d'emocions". Així mateix ho va descriure Joan Plaza en la roda de premsa de després del partit de dissabte contra el Dreamland Gran Canària. 
L'experimentat tècnic barceloní sempre s'ha caracteritzat per dirigir equips bons en defensa, agressius, que van molt al límit del reglament i el seu BC MoraBanc és la pitjor defensa de la Lliga ACB després de la disputa de les cinc primeres jornades. I això que el disseny de la plantilla es va fer amb el clar objectiu de tenir un equip més físic que el curs passat. Això sí, falta moltíssim talent i en la temporada de l'últim descens a LEB Or, on hi havia més talent individual que no pas ara, ja es va començar amb quatre derrotes consecutives i una victòria, justament, contra el Gran Canària. 
Els símptomes són clars: gens d'encert en els tirs, moltes pèrdues de pilota gens forçades pels rivals, poc domini en el rebot defensiu, escassa agressivitat i un balanç defensiu que no existeix. "Som un equip inestable, no som sòlids i contra el Bàsquet Girona van fer un bon primer quart i ho vam dilapidar en el segon quart. No controlem les emocions i hem de tenir una autoestima molt alta que pensem que cada cop que llenço a cistella la ficaré". 
En la plantilla del descens hi havia jugadors de molt de talent com l'escorta Codi Miller-Mcintyre, que actualment milita a un equip d'Eurolliga com l'Estrella Roja de Belgrad. També estava el base Clevin Hannah o un aler pivot amb experiència Eurolliga com Amine Noua. A més d'un fitxatge destacat que no va donar un bon rendiment, com Drew Crawford, ara a Israel.
I com va dir Michael Jordan: "El talent guanya partits, però el treball en equip i la intel·ligència guanya campionats". Ara per ara, el BC MoraBanc no està en disposició de competir contra cap rival, però encara hi ha temps per solucionar els problemes.

Unicaja i Joventut a casa i Burgos, a fora 

Abans de l'aturada per les Finestres FIBA, el BC MoraBanc afronta un calendari de dos partits al Pavelló Toni Martí i un a fora. Per tant, dissabte rebrà l'Unicaja Màlaga, l'equip dirigit per Ibon Navarro, que ocupa la sisena posició amb tres victòries i dues derrotes. Els malaguenys arriben en un bon moment, especialment l'ex-MoraBanc Tyson Pérez. El dissabte 15 de novembre, els de Plaza visitaran un rival directe per a la permanència: el Recoletas San Pablo Burbos. Els burgalesos, dirigits pel brasiler Bruno Savignani, tenen també una victòria i quatre derrotes. En la seva plantilla té dos ex-MoraBanc com Juan Rubio o Sergi García i on destaca Jhivvan Jackson. Abans de l'inici de les Finestres FIBA, amb Yves Pons convocat per França, reben el Joventut Badalona de Ricky Rubio.