El 3 de gener de 1996 va ser l’últim partit que el Festina Andorra va jugar en competició europea, a l’extingida Copa Korac, i va ser com a visitant contra l’Efes Pilsen de Turquia. L’equip, dirigit per Edu Torres, va perdre per 78 a 52, amb 13 punts i 9 rebots del pivot nord-americà Chris McNealy –que va substituir Jerrod Mustaf– i 13 punts i 6 rebots de l’aragonès Francisco Javier Zapata. Per part turca, el millor jugador va ser Conrad Bastien McRae –que va morir als 28 anys per un atac de cor–, amb 23 punts i 12 rebots. Aquest ja no estarà considerat com l’últim partit en competició europea, ja que avui, a les 20 hores, es juga el Bàsquet Club MoraBanc contra el Darüssafaka Istanbul. Un altre equip turc. Vint-i-un any després i el club no vol esperar tant a tornar com l’última vegada. Serà un partit descafeïnat. Els de David Blatt –un dels millors entrenadors d’Europa– ja fa quatre jornades que estan classificats per al Top-16 i només estan centrats en la Turkish Basketball League, en què ocupen la cinquena posició, amb set partits guanyats i cinc de perduts. En el seu últim partit, es van imposar per 88 a 73 al Trabzonspor, amb 17 punts de Will Cummings i sense el seu millor jugador, Scottie Wilbekin. “Juguem un partit en què a nivell classificatori no ens hi juguem res i que ens hauria agradat que fos diferent, però ens enfrontem a una gran plantilla i contra un entrenador de moltíssim prestigi, com David Blatt. Fa jornades en les quals no es juguen res i alguns dels seus homes clau no juguen. Per això, van perdre contra el Cedevita Zagreb i el Fiat Torí. Volem fer un bon partit i que serveixi per preparar el de dissabte de la Lliga ACB contra el Monbus Obradoiro”, va assegurar el tècnic del BC MoraBanc, Joan Peñarroya, que no podrà comptar, un partit més, amb el base francès Andrew Albicy, ja que es va lesionar a París en el partit contra el Levallois Metropolitans. Tampoc podrà comptar, amb les baixes ja conegudes de Chris Copeland i Beqa Burjanadze. “Ens emportem una bona experiència de jugar l’EuroCup i esperem que ens faci créixer a tots en tots els nivells”.
L’objectiu de l’equip és clar per a Joan Peñarroya: “Volem guanyar el partit i que el públic gaudeixi amb un bon espectacle de bàsquet. No sé si Wilbekin vindrà, però vingui qui vingui són un autèntic equipàs. A més, una victòria ens donaria prestigi. Tenir davant David Blatt és molt gran i més venint d’on venim”.
L’EuroCup va acabar ahir per l’Unics Kazan on milita Quino Colom, el germà d’un dels capitans del BC MoraBanc, Guille. Els de Dimitrios Priftis es van imposar per 72 a 79 al Fiat Torí i tanquen el grup A amb segona posició, amb set partits guanyats i tres de perduts. “Què esperem d’un partit en què cap dels dos equips s’hi juga res? És molt difícil de saber, però volem gaudir i guanyar, per al club i l’afició”, va dir l’escorta txec del BC MoraBanc, David Jelínek que, contra el RETAbet Bilbao, va ser el millor dels andorrans, amb 23 punts i 27 de valoració. “Jo sempre intento fer el millor possible per a l’equip i contra el Bilbao va sortir tot bé”, va sentenciar. Avui, última festa de la temporada a l’EuroCup, per gaudir-la i acabar amb un bon regust de boca.
FOTO: EUROCUP