Dues derrotes i les dues del mateix patró. El Bàsquet Club MoraBanc s’està acostumant a fer posades en escenes per oblidar, i com els mals alumnes buscar l’aprovat a l’últim instant. A l’equip dirigit per Ibon Navarro aquesta fórmula de moment no li està funcionant. Per tant, és evident que l’objectiu serà competir des del minut 1 fins al final. A aquesta fase final excepcional de la Lliga ACB que es disputa a València es troben els 12 millors equips de la temporada, almenys fins al mes de març. No és cap pretemporada, com ja va avisar Navarro, sinó que hi ha un títol en joc. Quasi res. Els andorrans buscaran avui a les 21.30 hores la primera victòria al grup B en aquesta fase final i s’enfrontaran contra el Casademont Saragossa, que també pretén estrenar el caseller de victòries.
Els de Navarro tenen les baixes importants dels pivots Moussa Diagne i Dejan Musli i als de Porfi Fisac també els falten tres peces bàsiques en els seus esquemes de joc: els pivots Javier Justiz i Fran Vázquez i l’escorta DJ Seeley. “Hem patit dues derrotes que podien haver estat dues victòries, però està clar que començar els partits d’aquesta manera l’únic ens suposa un gran esforç per remuntar, i al final ens falta aquell plus més per completar la remuntada”, va assegurar un dels tècnics adjunts del BC MoraBanc, Paco Vázquez, que va intentar buscar una lectura a aquestes dues derrotes contra el València Basket i l’Herbalife Gran Canària. “Hi ha moments en els quals pesen més les coses dolentes que les bones. Els rivals carreguen molt cap al joc interior perquè coneixen les nostres baixes i nosaltres el que hauríem de fer és allargar les coses positives que fem en cada partit”. Per guanyar el Casademont Saragossa, el BC MoraBanc haurà de ser més constant, consistent i sòlid. El 4 de gener ja van superar l’equip de Porfi Fisac per un contundent 106 a 78 i en aquell partit sí que hi havia Fran Vázquez, Javier Justiz i DJ Seeley. “Les nostres baixes són més importants que les d’ells per posició. Haurem d’intentar apagar una mica aquest ritme fort que imposa el Saragossa”.
Per Clevin Hannah no hi ha més secret que jugar com a equip. “Hem de competir més dur durant els primers 20 minuts de cada partit. Hem de jugar com un equip, ja que el Saragossa és un rival molt dur on tots els seus jugadors juguen amb molta llibertat i agressius en defensa i en atac”, va dir el base nord-americà amb passaport senegalès.
Mentrestant, l’exescorta del BC MoraBanc, Dylan Ennis, actualment al Casademont Saragossa, confia d’assolir avui la primera victòria amb el seu equip a la fase final. “Crec que podrem guanyar a Andorra. Vaig jugar allà l’any passat i puc dir que juguen molt dur”, va manifestar el combo guard canadenc amb passaport jamaicà.
FOTO: TWITTER BC MORABANC