“Estic molt content de ser aquí i ningú em pot treure el somriure d’haver tornat a casa”. Així ho va assegurar ahir el porter equatoguineà Jesús Owono, que torna a l’FC Andorra després de “la insistència” del club, especialment de Jaume Nogués i Carles Manso, que sempre van estar allà quan inicialment l’Alabés “volia que formés part de la plantilla” i també d’altres opcions que van “sortir de Primera Divisió”.

Amb tot, Owono, que ha signat per a dues temporades més dues d’opcionals, va explicar que va “entendre que tornar a Andorra era el pas que havia de fer” ja que volia ser al lloc on “se m’ha descobert i on se m’ha donat l’oportunitat des del principi”.

El porter arriba aquest curs a un vestidor amb moltes cares noves però, malgrat ser “un grup diferent”, considera que “manté la mateixa essència” ja que és un “grup jove, amb molta ambició i ganes de competir en una categoria molt complicada. En aquest sentit, i tot i admetre que “és molt aviat” per fixar-se objectius ja que a mesura que avanci la temporada ja es veurà “si pots mirar cap amunt o si has de lluitar per mantenir la categoria”, Owono es va mostrar convençut que es podran assolir fites importants. “Veig molta gana en els meus companys, hi ha molta ambició i moltíssima il·lusió per aconseguir grans coses”, va remarcar el porter tricolor, que va augurar que “aquest any, de veritat us ho dic i ho sento de cor, gaudirem de l’FC Andorra com ho vam fer a finals de la temporada passada”.

Owono es trobarà també amb nova competència a la porteria, Pau López, i amb l’incombustible Nico Ratti, un repte que afirma “afrontar amb molt respecte”. En aquest sentit, el porter equatoguineà es va desfer en elogis de López, de qui va assegurar que “és una persona que admiro molt” i també de Ratti, i va assegurar tenir “ganes d’aprendre dels dos que tenen moltes coses que em poden ajudar a créixer”. Així, Owono va remarcar que els tres conformen “un grup molt bo” i que, com no pot ser d’una altra manera, la decisió de qui juga depèn de l’entrenador i que ells “l’únic que podem fer és posar-l’hi el més difícil possible i intentar que els companys siguin cada dia una mica millors”.

Tot i l’irregular inici de lliga, amb una victòria i dues derrotes consecutives, el porter va destacar que el joc desplegat per l’equip ha estat millor del que diuen els resultats. “La idea la tenim clara i fem el que diu el míster”, va apuntar Owono, per qui a Vigo contra el Celta Fortuna “els punts es van escapar” després de fer un molt bon partit, i contra l’Eibar a Encamp, es va fer “molt i molt bé per guanyar el partit”, si bé al final no va ser possible davant un conjunt que “lluitarà per estar a dalt”.