És una evidència. Aquest BC MoraBanc té més confiança en l’EuroCup que a la Lliga ACB, però per disputar la competició europea s’ha d’estar bé a la domèstica, i això no està passant aquest curs. El BC MoraBanc utilitza aquesta competició per redimir-se dels pecats, tot i així, l’únic que li està fent és desgastar-se. Sigui com sigui, els d’Eudal tenen molt a tocar la quarta posició del grup A. De fet, el 21 de març està previst que es confirmi la no-continuïtat del Lokomotiv Kuban Krasnodar. Això beneficiarà directament els andorrans, i més després de guanyar ahir per 76 a 83 el Turk Telekom Ankara. El BC MoraBanc suma la seva novena victòria europea, dues més que a la Lliga ACB. Un drama, i més perquè el descens està més a prop que mai.
La posada en escena dels de David Eudal va convidar a l’optisme, però va durar ben poc. Es va passar d’un primer parcial de 2 a 7 amb 4 punts seguits de Moussa Diagne i un triple de Conor Morgan a un de 6 a 0 dels turcs per situar el 8 a 7. La igualtat va ser total amb dos equips fent ús de les seves millors individualitats. En el cas dels turcs amb el base mexicà Álex Pérez i en el cas dels andorrans de Víctor Arteaga. Els primers 10 minuts van acabar amb un 18 a 20.
En el segon acte, el BC MoraBanc va resistir al festival anotador i de lideratge de l’aler pivot nord-americà JaJuan Johnson. L’ex-NBA va anotar 10 punts en aquest segon quart i va acabar amb una valoració de 18. Això sí, vuit punts consecutius de Miller-McIntyre al final del segon quart van portar el partit al descans amb el 40 a 43 i un triple sobre la botzina de l’escorta nord-americà.
A la represa, novament duel de parcials. Del 2 a 8 dels d’Eudal per el 41 a 51 al 10 a 0 i l’empat a 51. Un triple de Hannah va alimentar la confiança del BC MoraBanc, però JaJuan Johnson continuava sent el malson dels andorrans. Una cistella sobre la botzina, novament, de Miller-McIntyre va tancar el tercer quart amb un 58 a 62.
Un parcial a l’últim quart de 6 a 20 va sentenciar el partit. El domini en el joc interior de Víctor Arteaga i l’encert de Miller-McIntyre va ser decisiu per sumar un nou triomf europeu.
David Eudal: “Una victòria que ens torna a donar confiança”
De les cares de decepció pels resultats a la Lliga ACB a una de millor després de jugar els partits d’EuroCup. “Una victòria que, un cop més, ens torna a donar confiança, crec, per afrontar la setmana. Hem treballat molt bé l’aspecte mental, més que el físic, que no l’hem pogut treballar gaire. Els jugadors han fet un pas endavant en un partit que sabíem que era complicat”, va expressar el tècnic del BC MoraBanc, David Eudal, que va analitzar d’aquesta manera el matx contra el Turk Telekom. “Hem estat molt sòlids i hem guanyat en els quatre quarts. Ens hem imposat en el rebot i en les assistències. Un partit molt complet en què tothom ha participat”. L’entrenador andorrà ja pensa en dissabte, quan rebran la visita del Surne Bilbao. “Ens toca afrontar un viatge llarg i ens haurem de preparar bé per al proper partit.”
FITXA TÈCNICA
76- TURK TELEKOM ANKARA: Álex Pérez (18), Clemmons (13), Gulaslan (1), JaJuan Johnson (21) i Geyik (4) –cinc inicial–; Octavius Ellis (5), Demir (2), Dawkins (5), Can Ogut (0) i Terrell (7).
83- BC MORABANC ANDORRA: Hannah (8), Jelínek (9), Oriol Paulí (6), Conor Morgan (9) i Moussa Diagne (9) –cinc inicial–; Víctor Arteaga (13), Miller-McIntyre (12), Mario Nakic (10), 'Drew' Crawford (5), Amine Noua (0) i Nacho Llovet (2).
PARCIALS: 18-20, 40-43 –descans–; 58-62 i 76-83.
ÀRBITRES: Mehdi Difallah, Gytis Vilius i Vasilike Tsaroucha. Eliminat per cinc faltes personals Jelínek –BC MoraBanc Andorra–.
LLOC: Ankara Spor Salonu.