Derrota fatídica. Dos gols de penal de Moldàvia, cap xut a porta en la segona part i desfeta contra la número 180 del rànquing FIFA –Andorra és la número 153–. La selecció va patir la segona derrota a la UEFA Nations League en perdre per 2 a 1 contra Moldàvia. Els de Serghei Cleşcenco aquesta vegada no es van quedar amb 10 jugadors i ja sumen dues victòries en el grup 1 de la Lliga D. Mentrestant, els de Koldo Alvarez de Eulate continuen amb els quatre punts de l’empat contra Moldàvia a l’Estadi Nacional amb superioritat numèrica tot el segon temps i el triomf contra Liechtenstein, la 192 del món.
El combinat andorrà, que va arribar a Chisináu amb dues jornades consecutives sense perdre, va plantar un sistema de joc amb tres centrals: Max Llovera –ha jugat tots els minuts a la Nations–, Christian García i Albert Alavedra. Al mig del camp, Marc Rebés i Márcio Vieira, i al davant, en solitari, i buscant un error de la defensa moldava, Cucu. El domini, la possessió de la pilota –sense xutar tampoc es guanya– i les ocasions van ser per a Moldàvia en els primers 35 minuts. Al minut 10, Nichita Moțpan va enviar als núvols a boca de canó una centrada per l’esquerra del lateral de l’Olympiakos, Oleg Reabciuk. Cinc minuts després, Iker Alvarez de Eulate, que tornava a ser titular per la lesió de José Antonio i després d’estar absent per disputar el play-off d’ascens amb el Vila-real B, va aturar un u contra u amb el peu de Nichita Moțpan. El mitja punta de l’FC Bălți no va saber aprofitar un error defensiu en cadena de Christian García i Albert Alavedra després d’una passada des del mig del camp de Bolohan. Tot seguit, Christian García va refusar des de l’àrea petita un xut creuat de Vadim Raţă. 
Al minut 20 va arribar l’1 a 0 i va ser després d’un clar penal de Jordi Rubio sobre Ion Jardan. La jugada la va començar Reabciuk, que va enviar cap a Raţă i aquest va assistir cap a Cojocaru. La centrada per la dreta va anar cap a Jardan i Jordi Rubio va cometre penal, tot i que el jugador moldau va poder contactar amb la pilota. El VAR va ajudar l’àrbitre danès Peter Kjaesgaard, que va xiular penal. El va convertir Mihail Caimacov, tot i tocar el porter Iker la pilota. 
Al minut 27, Nicolaescu va estar a punt de marcar amb un xut creuat que va refusar a córner amb una bona estirada Iker. 
A partir de llavors, la selecció va despertar, i ho va fer amb un xut llunyà força desviat de Jordi Rubio, per sobre del travesser. Un minut després, el migcampista de l’Inter Escaldes ho va provar amb una falta directa i Dorian Raelian va refusar amb el puny. Abans d’arribar al descans, la selecció va merèixer l’empat. Primer amb un remat de cap a l’exterior de la xarxa de Márcio Vieira i després va aconseguir l’empat amb  un gol del veterà migcampista, que va aprofitar una prolongació de cap de Cucu. En el seu partit número 115 amb la selecció, Márcio Vieira es va estrenar com a internacional.
A la represa, pitjor inici impossible, amb un innocent, incomprensible i clar penal de Marc García sobre Nichita Moțpan. Aquí no va fer falta el VAR i Ion Nicolaescu, davanter del Maccabi Petah Tikva, va tornar a avançar Moldàvia des del punt fatídic. Aquesta vegada, Iker no va tenir opcions d’aturar-lo.
A partir de llavors, els de Serghei Cleşcenco es van conformar i la selecció ni ho va saber aprofitar amb l’entrada de Berto Rosas o Jordi Aláez. I després situant a la desesperada Christian García com a davanter. No van xutar a porta i el porter Dorian Raelian va ser l’espectador que ho va veure tot de manera privilegiada. El pròxim partit serà el 22 de setembre contra Liechtenstein al Rheinpark Stadion de Vaduz.
 
Koldo: “Hem de tenir més cura dins de la nostra àrea”
 
Koldo Alvarez de Eulate, seleccionador d’Andorra, va fer aquesta anàlisi del partit contra Moldàvia. “A la primera part, per moments, ells han estat superiors, però hem estat capaços de sobreviure i tornar a ficar-nos en camp contrari, i quan ho hem fet teníem la sensació que podien passar coses. Així ha estat”. També va parlar dels gols rivals. “Hem de tenir més cura a dins de la nostra àrea i hem regalat. Hem perdut amb dos penals en contra”. També va fer balanç d’aquest inici de la UEFA Nations League. “Tenim quatre punts i en molts partits hem estat molt competitius. És una llàstima que avui marxem sense premi, sobretot per l’entrega dels jugadors en aquests 14 dies”. 
Marc García, lateral de la selecció, també va ser del mateix parer que Koldo. “A la segona part he comès  un error, i com diu el seleccionador no es pot perdre un partit fora de casa contra Moldàvia amb dos errors dins de l’àrea”.

 

FITXA TÈCNICA

2- MOLDÀVIA: Railean, Ion Jardan (Revenco, 52'), Craciun, Bolohan (Posmac, 60'), Armas, Reabciuk, Rata, Caimacov, Motpan, Cojocaru (Sergiu Platica, 60') i Nicolaescu (Cobet, 76').

1- ANDORRA: Iker, Txus Rubio, Max Llovera, Christian García, Alavedra, Marc García (Marc Pujol, 79'), Marc Rebés, Márcio Vieira (Víctor Bernat, 87'), Jordi Rubio (Joan Cervós, 53'), 'Ludo' (Jordi Aláez, 53') i 'Cucu' ('Berto' Rosas, 53').

ÀRBITRE: Peter Kjaesgaard (Dinamarca). Grogues a Caimacov i Rata –Moldàvia– i a Jordi Rubio, Txus Rubio i al seleccionador Koldo Alvared Eulate –Andorra–.

GOLS: 1-0 Caimacov, de penal (20') i 1-1 Márcio Vieira (45+4') –descans-; 2-1 Nicolaescu, de penal (49').

LLOC: Stadionul Zimbru de Chisináu. 5.000 espectadors.