No en va tenir prou amb una que ja en té dos. Joan Verdú ho va tornar a fer. Glungezer (Àustria) és com el seu jardí, tot i que farcit de neu. L’esquiador de la Federació Andorrana d’Esquí (FAE) va conquerir ahir el seu segon triomf consecutiu en el gegant de Copa d’Europa i ja és líder de la general d’aquesta disciplina. Suma ja 224 punts i el segon és el finlandès Samu Torsti, amb 204, i els tercers, empatats a 136 punts, el nord-americà Brian McLaughlin i el suís Cedric Noguer.
Joan Verdú va ser segon a la primera mànega i primer a la segona amb un temps total de 2’19”29 i sumant 15 punts FIS, la seva millor puntuació, ja que ahir en va fer 16.40. Samu Torsti, que va ser primer a la primera mànega, va acabar segon, a 0”56 de Verdú, i tercer va ser el francès Loevan Parand, a 1”08. “No tinc paraules. Segona victòria. És increïble. La primera mànega ha estat molt bona. Sense errors. M’he situat segon i a la segona ha estat espectacular”, va reconèixer Joan Verdú, que també va parlar de l’estat de la pista. “Estava molt complicada, molt picada i amb poca visibilitat. Sabia que seria dura, però estava mentalitzat que havia d’anar a la guerra. Que havia d’anar a per totes i he aconseguit fer una molt bona segona mànega que m’ha permès guanyar”, va indicar l’esquiador andorrà.
Estava exultant. “He millorat punts FIS, m’he endut la segona victòria i lidero el campionat europeu... Increïble. Això demostra la feina que estem fent en tots els aspectes i estic molt motivat i molt content de com està anant”.
Per la seva part, l’entrenador de la FAE Fred Beauviel. “Això és fruit de molts dies de feina. No és una casualitat, sinó que arriba per les capacitats del Joan. Bones condicions físiques, tècniques i mentals”, va indicar el tècnic, que va lloar Verdú. “Mai he dubtat de les seves capacitats i havia d’arribar el que ha arribat ara. L’objectiu que teníem era situar-se el millor en la Copa d’Europa i ara som líders i ja ha arribat”.
Per la seva banda, el segon descens de la Copa d’Europa de velocitat a Passo San Pellegrino, amb la participació de Cande Moreno, es va anul·lar, ja que el vent va impedir l’inici de la competició. La prova es disputa avui.
En el gegant del Nacional d’Albània de Kronplatz, Gabriel Bartumeu va acabar 17è amb 2’37”14, a 3”17 del primer, l’italià Federico Liberatore. En noies, Carla Mijares no va poder completar la primera mànega. Íria Medina va ser 22a amb 2’42”89 a 5”40 de la primera, la italiana Luisa Matilde Bertani. Avui es disputa un altre gegant a la mateixa estació.
A l’eslàlom FIS d’Espot, Robert Solsona va acabar tercer, a 1”91 del primer, l’espanyol Tomás Barata. Ferran Torres va ser 13è, Pere Cornella, 23è i Enzo Fuentes, 25è. Avui es disputa un gegant.
Roger Puig, ‘out’ a l’eslàlom de Copa del Món
Roger Puig, esquiador adaptat de la FAE, va quedar ahir fora de la segona mànega de l’eslàlom de la Copa del Món de St. Moritz. Puig va marcar el 10è millor temps a la primera mànega, però a la segona va enforquillar al final del traçat. El guanyador de la prova va ser el francès Arthur Bauchet. Avui es disputa el segon i últim eslàlom. Diumenge, Roger Puig va ser 18è a l’últim gegant de la Copa del Món a St. Moritz.