
Líders en solitari després de vuit jornades. Aquesta és la posició privilegiada que ocupa el BC River Andorra MoraBanc, seguint la línia de la temporada passada. Els rivals fallen i els de Joan Peñarroya volen continuar en el mateix camí a través del treball diari, que és l’origen d’on s’obtenen els resultats.
De moment ningú pot seguir el ritme dels andorrans. Però això “no deixa de ser anecdòtic”, exposa Peñarroya, ja que la lliga és llarga i cal “intentar guanyar el màxim de partits per provar d’ocupar aquesta plaça en la jornada 26”, al final de la fase regular, cosa que dóna l’ascens directe a l’ACB. Ser líders no fa vertigen. La temporada passada ja ho van demostrar: “Assumim amb tota la normalitat del món que la nostra il·lusió i ambició és ser a dalt.”
El rendiment de la plantilla va a més. “Cada dia estem millor.” En els darrers partits el tècnic ha vist aquesta progressió. I coincideix amb la recuperació de jugadors i amb el fet de poder comptar amb el grup al complet. “Com més siguem en el dia a dia, més podrem treballar tàcticament, el nivell d’exigència dels nostres entrenaments és més gran, la competitivitat és més gran, que és una cosa que ens ha de fer créixer”. Permet més conjunció i aporta una dosi de competitivitat: “Si hi som tots, el nostre esperit competitiu és molt millor i la nostra qualitat a l’hora de fer les coses també.”
Trias, al cinc ideal
Jordi Trias s’està acostumant a estar entre els millors de cada jornada. Va entrar al cinc ideal de la vuitena havent acumulat 24 punts de valoració, després d’aconseguir davant el Clínicas Rincón 11 punts, 9 rebots, 6 assistències, 1 recuperació i 1 tap i rebre 5 faltes. L’MVP va ser Urko Otegui, del Quesos Cerrato Palencia. També van ser-hi Mikel Úriz (Cocinas.com), Álex Urtasun (Planasa Navarra) i Dejan Todorovic (Clínicas Rincón).