Una imatge val més que mil paraules. Vivim en un món en què la imatge i l’impacte visual són molt importants. Ja ho demostra tot el nou embolcall que aporta el BC MoraBanc abans i durant els partits. Això sí, tot des de l'exterior de la pista, però al parquet? L'espectacle, de moment, esgarrifa. A Múrcia, contra l'UCAM, es va perdre de 31 (95 a 64) i dissabte, al Pavelló Toni Martí, contra La Laguna Tenerife, de 32 (64 a 96).
I el pitjor de tot plegat: hi va haver públic que va preferir marxar al descans i aprofitar el bon temps per anar a passejar, i d’altres per xiular i protestar. I només s'han jugat dues jornades de la Lliga ACB. Només dues. Joan Plaza, entrenador del BC MoraBanc, es mostra resignat. Molts es pregunten... Va acceptar la baixada de pressupost i la creació d'aquesta plantilla amb fitxatges desconeguts i sense experiència a la Lliga ACB? A saber, però l'experimentat tècnic barceloní deu dirigir, ara per ara, la pitjor plantilla de la seva carrera.
Un total de 19 perdudes, sensació d'equip amb escassa qualitat tècnica per competir al màxim nivell a la Lliga ACB i també amb jugadors que haurien de donar més nivell del que donen –i parlem d'alguns que segueixen del curs passat–. És cert que hi ha diferència de pressupostos, però l'Hiopos Lleida va guanyar ahir al Palau Blaugrana.
Parlant de pressupostos. I un Joan Plaza que sembla que no cregui en la plantilla que té. "Som el que som i hem de mostrar més coordinació entre tots, perquè quan la cosa es posa difícil hi ha gent que és més fràgil. Hem de ser més resilients i alguns han de tirar més del carro", va dir Joan Plaza a la roda de premsa de després del partit contra La Laguna Tenerife.
Es va dissenyar una plantilla per ser un equip més dur a nivell defensiu. Doncs, en dos partits: 191 punts rebuts (95,5 punts per partit). I té raó Joan Plaza que es van enfrontar a l'UCAM Múrcia i a La Laguna Tenerife. 
És cert. "Tenim dues muntanyes de dues derrotes de 30 punts i hem d'anar pedra a pedra. Jugarem el proper partit contra un equip de la nostra lliga. UCAM Múrcia ens agradaria que fos de la nostra lliga? No ho és. Tenerife? Tampoc ho és. Bàsquet Girona sí que ho és, i veurem si som capaços de millorar", va assegurar Joan Plaza.
I mentrestant, dos exjugadors  –xiulats els dos– van ser els botxins d'un BC MoraBanc apàtic.
Avís per a navegants: queden 32 partits per arribar a les 12 victòries. El compte enrere el van instal·lar els que manen al club. Dissabte, contra el Bàsquet Girona, i el BC MoraBanc, a nivell mental i també tècnic, deixa moltíssims dubtes.
Shannon Evans II i Artem Pustovyi estan cridats a liderar: el primer, el joc exterior; i el segon, el joc interior. Cap dels dos està al nivell. Cap. Ferran Bassas, el capità de l'equip, juga poc, i Joan Plaza, com el curs passat, poc confia en ell, i ell tampoc s'ha guanyat la confiança del tècnic. Kyle Kuric, fitxatge estrella de l'estiu passat, encara se l’espera que sigui més regular. I Yves Pons, aler pivot titular: dos partits i 0 punts. Joan Plaza té molta feina per endavant abans que perdi la paciència.
Però ara toca Bàsquet Girona, i després dos partits seguits fora: a la pista del Surne Bilbao Basket i a la del Dreamland Gran Canària. I tot seguit, visita de l'Unicaja Màlaga d'Ibon Navarro.
Els dubtes hi són, i només s'han disputat dues jornades. A la tercera, ja disputen la primera final del curs. Ja es parla del “som qui som” i també de “rivals de la nostra lliga”. El que s'ha de fer, ara per ara, és treure el màxim rendiment del que un té i, de moment, ni competeixen.
 
De dos 'descensos' seguits a ser el millor
 
Acumula dos descensos seguits. Un contra el Monbus Obradoiro es va certificar i l'altre, amb el Coviran Granada, es van salvar als despatxos. Rubén Guerrero va sumar 24 dels 46 crèdits de valoració que fa tot l'equip, és a dir, més del 50%. Espectacular. Tot i així, quan Rubén Guerrero, amb tots els respectes és el millor, és simptomàtic. El de Marbella, que va ser l'últim canvi de Joan Plaza, va anotar 16 punts en 16'31" a pista amb un 6 de 6 en tirs de 2 i alguna jugada per emmarcar a nivell individual com una esmaixada davant de Giorgi Shermadini. En els tirs lliures va fer un 4 de 4, va capturar 6 rebots i va valorar 24 amb 6 en el més menys. I a Múrcia tampoc va valorar negatiu amb només 10 minuts a pista amb només 2 punts. Amb aquests 16 punts ja ha superat els que va anotar en tota la temporada passada. En el partit de dissabte va igualar la seva valoració de 24, el seu millor partit, amb la samarreta del Monbus Obradoiro fa ja diverses temporades.
El de Marbella va jugar més minuts que el fitxatge franquícia al joc interior com Artem Pustovyi. L'ucraïnès continua desubicat i sense aportar tot allò que s'espera d'ell després de jugar al Barça o de compartir posició, el curs passat, amb Ante Tomic.