Físic, anotació i experiència. Aquestes són les característiques principals del tercer fitxatge del BC MoraBanc en el projecte del retorn a la Lliga ACB. Ell és Markel Starks. Té 32 anys i és un base nord-americà que prové del Darüssafaka SK de la Basketbol Süper Ligi de Turquia. Signa per una temporada i compartirà posició amb l’hispanobrasiler Rafa Luz i l’hongarès Ádám Somogyi. 
El director d’orquestra, nascut a Accokeek (Maryland), va sorgir de la Universitat de Georgetown, d’on van sortir ex-NBA com Allen Iverson, Sleepy Floyd, Alonzo Mourning o Dikembe Mutombo, entre d’altres. Starks va anotar 9,9 punts, 1,6 rebots i 2,4 assistències i va ser inclòs en el millor cinc titular de la Big East Conference el 2014. 
Després de no ser triat al Draft de l’NBA va tenir la seva primera experiència al bàsquet europeu en fitxar per al Basket Ferentino de la Sèrie A2 italiana. Allà va jugar una temporada i va deixar bons números: 14,7 punts i 4,0 assistències. El 2015 va emigrar cap a Austràlia i va militar al Cairns Taipans amb 12,5 punts i 2,3 assistències. El 2016 va tornar a Itàlia, però aquesta vegada per jugar en la Sèrie A amb el Vanoli Cremona. En aquell club no va fer-hi la seva millor temporada amb 8,2 punts i 1,9 assistències. El seu pelegrinatge va seguir i va fitxar per als Skyliners Frankfurt de la Bundesliga alemanya, però no va ser renovat després de jugar la Copa Intercontinental i quatre partits de lliga. Tot seguit, experiències al bàsquet grec (Koroivos BC), a Turquia amb el Yalova Belediyesi i a Puerto Rico amb el Piratas de Quebradillas. Va tornar a Europa per defensar després els colors de l’Stelmet Zielona Góra i després dues temporades al BC Avtodor Saratov. 
La seva millor versió la va donar amb el KK Igokea de Bòsnia i Hercegovina. Va anotar 10,2 punts i va repartir 5,6 assistències a l’ABA League i 12,7 punts i 6,8 assistències a la Basketball Champions League. Això sí, la lesió de Nando de Colo al Fenerbahçe li va obrir les portes. Allà va poder debutar a l’Eurolliga i també va assolir el títol de lliga a les ordres de Sasha Djordjevic. Va jugar només vuit partits, quatre a la competició domèstica i quatre a l’Eurolliga. A la lliga va acabar amb 11 punts, 3 rebots i 4 assistències per 14,5 de valoració. 
L’estiu passat va fitxar per al Darüssafaka –un dels exequips de Quino Colom– i va fer una gran temporada, però no tant com amb el KK Igokea. A Turquia va jugar 32 partits de lliga amb 12,2 punts –49,6% en triples–, 2,1 rebots, 3,9 assistències i 8,9 de valoració. A la Basketball Champions League –on es va enfrontar al Surne Bilbao, Lenovo Tenerife i l’UCAM Múrcia– va jugar 13 partits amb 28,8 minuts i 10,9 punts, 4,5 assistències i 7,1 de valoració. Això sí, van caure eliminats als setzens. “En Markel Starks és un jugador amb molta experiència al bàsquet europeu, líder i que ens aportarà polivalència al joc exterior. En la darrera temporada va destacar des de la línia de 6,75 amb un 49% d’encert”, va dir Francesc Solana, el director esportiu del MoraBanc.