Projecte totalment nou. Vuit cares noves, cinc que segueixen del curs passat i un jove talent que fa el salt. A més a més, hi ha un nou director esportiu després de deu anys amb Francesc Solana; la resta, que no és poc, continua igual. El nou BC MoraBanc, aquesta vegada dissenyat per Jordi Ardèvol, enceta dissabte (19.30 hores) el nou curs amb la visita del recentment ascendit, el Monbus Obradoiro de Diego Epifanio, Epi. La plantilla del BC MoraBanc, amb Rafa Luz i Kyle Kuric cridats a ser els líders espirituals, demana temps per greixar la maquinària després de dos partits amistosos i dos de Lliga Catalana ACB encaixant derrotes. Després dels gallecs, l’esperen dues visites complicades a Badalona i Màlaga. I la màxima competició del bàsquet espanyol no entén de temps ni de treves.
Rafa Luz, base hispanobrasiler, arriba amb molèsties musculars al debut i no se’l va veure entrenar a les ordres de Žan Tabak. “Crec que hem pogut ajustar moltes coses durant la pretemporada i hem entrenat tot el que volíem per arribar bé a aquest dia. Per tant, és una setmana de competició en la qual tothom està molt motivat de cara a aquests dies durs. Comença el que veritablement volem”. Ell no és l’únic jugador amb molèsties, ja que també hi ha l’aler pivot Cam McGriff. “Arribarem tots al partit contra el Monbus Obradoiro, però aquestes dues últimes setmanes hem estat una mica sobrecarregats. No som l’únic equip en aquesta situació, tot i que és normal i pot passar. Arribarem tots molt bé”.
En el primer amistós, en el Trofeu d’Encamp, els de Tabak van perdre contra el renovat Barça; després van caure derrotats a la Lliga Catalana ACB contra el Kids&Us Manresa i el mateix Barça, i van tancar la preparació en un amistós contra l’UCAM Múrcia en el qual no van ni competir per les baixes. “En les últimes dues setmanes no s’ha vist el BC MoraBanc que volem ser per les molèsties de molts jugadors, però abans potser sí, moment en què vam mostrar la nostra identitat”. El partit de la primera jornada contra el Monbus Obradoiro, un dels seus exequips ACB, està marcat en vermell pel club. “Després ens tocaran dues pistes molt difícils, pero al final jugues contra tothom i la mentalitat ha de ser pensar només en el partit contra l’Obradoiro i no més enllà”.
I lloances cap a l’afició: “L’any passat ells van ser molt importants per assolir la salvació. Sense ells no som ningú.” El base de 34 anys compartirà posició amb el nord-americà James Akinjo i amb el nouvingut Rati Andronikashvili. “El Rati és una molt bona incorporació, ja que coneix la Lliga ACB i ens dona aire, especialment en els entrenaments. A més a més, alguns jugadors podran descansar per sobrecàrregues”.
El temps serà necessari per a tots. “Hem de jugar i entrenar tots junts. Quan canvies tants jugadors necessitem temps i no en tenim, però serem molt diferents en un o dos mesos.” I descriu quin BC MoraBanc es veurà aquest nou curs: “Serem competitius. Tant de bo aconseguim aquest dissabte la nostra identitat. Cal defensar molt bé; som un equip compacte i no tenim cap referent anotador”.
Kyle Kuric, aler nord-americà amb passaport eslovè, està cridat a ser una peça bàsica per a Tabak, especialment en atac. Amb trenta-cinc anys té clar el que necessita l’equip i també destaca les incorporacions fetes per Jordi Ardèvol. “Hem fitxat bastant bé, tot i que molts d’aquests jugadors no tenen experiència a l’ACB. Ara ens toca pensar a guanyar el primer partit a casa per començar el millor possible. Per a nosaltres és molt important per continuar treballant en aquesta línia tan bona”.
L’aler nord-americà treu ferro als resultats de la pretemporada amb quatre derrotes: “Va anar força bé i vam competir en tots els partits menys contra l’UCAM Múrcia, en què no teníem tots els jugadors. No arribem al 100% al primer partit i ho fem amb una mica de dubtes”.
També creu que ell no està cridat a ser tan referent en l’àmbit ofensiu. “Jo faig les meves coses i el que faig és per guanyar i per ajudar l’equip. Jo no parlo gaire, però quan tinc alguna cosa a dir tinc pes. Això sí, només vull ajudar els nous a adaptar-se i que estiguin bé”. L’ex-Barça i Dreamland Gran Canària va aprendre la lliçó del curs passat: “Necessitem lluitar més i no mirar el nivell individual segons les nostres estadístiques. Hem de jugar molt dur i com a equip. Ens tocarà donar-ho tot en cada partit, i sembla que tenim les coses bàsiques més clares respecte al curs passat. Esperem ser un equip més compacte”.Dels nous jugadors no va voler analitzar-ne cap: “És massa aviat per fer-ho. James Akinjo no ha jugat gaires partits per lesió, ni tampoc Cam McGriff. Wes Iwundu potser més. Per a mi és massa aviat i veurem el que poden fer en pista”.
Qui debutarà a la Lliga ACB serà el pivot madrileny Owen Aquino. Va marxar ben jove qls Estats Units per jugar a High Point i allà va compartir experiència amb el base català Conrad Martínez, conegut com El Magic de Butxaca. “Estic molt il·lusionat de tornar al bàsquet espanyol, tinc il·lusió de voler aprendre i lluitar. Quan jo vaig marxar cap als Estats Units no hi havia el boom de les milionades que ofereixen ara, i vaig apostar per tenir una carrera i un idioma nou. Això sí, sempre tenia al cap tornar a Espanya”.Es va formar al Reial Madrid i està aquí per donar-se a conèixer. “Qualsevol jugador format a Espanya sempre vol jugar a  l’ACB. Els jugadors que tinc per sobre meu són molt experts i en puc aprendre molt. Aportaré molta energia, tot i que no sé gaire de l’ACB”.
El primer partit del nou curs és dissabte contra el Monbus Obradoiro, on milita l’ex-pivot del BC MoraBanc Felipe Dos Anjos.