Mihajlo Andric. Caràcter i talent serbi al BC MoraBanc. Francesc Solana, director esportiu del club, va tancar ahir la plantilla amb el fitxatge de l’aler pivot que acompanyarà en aquestes tasques Nacho Llovet i també el polivalent Chris Czerapowicz, que pot jugar d’aler i també de 4, tal com va demostrar el curs passat a l’UCAM Múrcia. Amb el fitxatge per a les dues pròximes temporades del de Kragujevac, que prové del Promitheas Patras grec, queda un roster amb 10 fitxatges: Rafa Luz (Surne Bilbao Basket), Micah Speight (Zunder Palència), Thomas Schreiner (ICG Força Lleida), Tobias Borg (Lenovo Tenerife), Johnny Dee (Movistar Estudiantes), Juan Rubio (Zunder Palència), Chris Czerapowicz (UCAM Múrcia), Mihajlo Andric (Promitheas Patras), Felipe Dos Anjos (Movistar Estudiantes) i Marin Maric (BC Larissa). Del curs passat només continua Nacho Llovet i es recupera de la seva cessió Alexis Bartolomé (Oviedo). 
Solana fitxa amb Andric (28 anys i 2,02) un jugador amb experiència al bàsquet serbi pels seus sis anys al Partizan de Belgrad, a Alemanya amb el Göttingen, a Grècia amb el Kolossos Rodou i el Promitheas Patras i a Turquia amb el Afyon Belediye. El nou aler pivot del BC MoraBanc també té experiència a l’EuroCup. “Andric és un jugador fet i la seva arribada ens fa fer un salt de qualitat en la posició de 4 perquè parlem d’un element cridat a ser important en el nostre equip”, va assegurar Francesc Solana, que va descriure d’aquesta manera el seu últim fitxatge. “El jugador serbi té molt bon tir de 3 punts. És un jugador dinàmic i també agressiu en els dos costats de la pista”, va sentenciar Solana. 
El 2013, Mihajlo Andric va debutar a l’Eurolliga –màxima competició europea a nivell de clubs– i ho va fer jugant contra el potent CSKA Moscou. En aquell equip hi havia un ex-MoraBanc, Dejan Musli. Un equip serbi dirigit per Dusko Vujosevic i que comptava amb un NBA com Bogdan Bogdanovic. El 2014, Andric juga el seu millor partit a l’Eurolliga contra el Lokomotiv Kuban amb 8 punts i una assistència. En el seu primer any com a sènior va guanyar la seva primera i única lliga de Sèrbia. Després de sis temporades deixa el Partizan de Belgrad i va fitxar pel Göttingen alemany. Va anotar 6,9 punts, va capturar 2,9 rebots i va repartir 1,1 assistències. Dues temporades i va emigrar cap a Grècia per militar al Kolossos Rodou per deixar bons números amb 12,9 punts –un 46,5% en triples–, 3,9 rebots i 1,8 assistències. Va deixar Grècia i va anar cap a Turquia per jugar al Afyon Belediye d’Afyonkarahisar. Només va jugar 10 partits amb 8,4 punts, 3,1 rebots i 2,2 assistències. El mes de gener va tornar a la lliga grega, la Stoiximan Basket League, per incorporar-se al Promitheas Patras, que també estava jugant l’EuroCup com el BC MoraBanc. Amb Nikos Arvanitis va ser una peça bàsica i va acabar la lliga grega amb 8,9 punts, 3,2 rebots i un 42,86% en triples. 
Un jugador amb bona mà i bon joc d’esquenes a l’anella. A més a més, del caràcter típic dels jugadors serbis. 
 
La pretemporada, a punt
Alguns dels jugadors ja van superar la revisió mèdica abans d’anar cap als seus països, però els de Natxo Lezkano comencen  divendres la pretemporada. Aquest inici de setmana servirà perquè alguns jugadors realitzin la típica revisió mèdica abans de l’inici de curs. 
El BC MoraBanc encara no ha fet oficial el calendari competitiu d’aquesta temporada. Sí que disputarà la final de la Lliga Catalana LEB or contra el ICG Força Lleida. Els de Lezkano comencen la lliga de LEB or el 7 d’octubre visitant la pista del Tau Castelló.