Del 8 de juny de 1994 al 15 de febrer del 2023. Vint-i-nou anys després, l’FC Andorra va conquerir la segona Copa Catalunya de la seva història. Aquesta vegada no va ser a la tanda de penals contra l’Espanyol sinó amb un gol de Sinan Bakis al minut 92, després d’una bonica jugada individual de Germán Valera. De Manolo Buján a Eder Sarabia, però aquell FC Andorra de fa 29 anys va haver d’eliminar el Barça a les semifinals i va superar en la final l’Espanyol. Els d’Eder Sarabia van vèncer ahir al CF Badalona Futur de Segona RFEF després de desfer-se a les semifinals de la UE Olot, també de Segona RFEF. Els grans ja no disputen aquesta competició catalana.
La possessió de pilota va ser per a l’FC Andorra. Els d’Eder Sarabia van monopolitzar l’esfèrica, tot i que feien la sensació d’estar enganxats a la teranyina creada per un vell roquer com Oriol Alsina. De qui van ser les millors ocasions? De l’equip que va tenir menys la pilota, és a dir, el CF Badalona Futur. Els badalonins lluiten per fugir de les posicions perilloses de Segona RFEF i els de Sarabia, que ahir van jugar de taronja llampant, arribaven al partit amb cinc derrotes consecutives i amb 5 punts dels últims 30 en joc.
Els d’Oriol Alsina van mossegar des de bon inici. Al minut 5 Andreu Guiu va rematar al primer pal una centrada per la dreta d’Álex Altube, però la pilota va marxar per sobre del travesser de la porteria defensada per Raúl Lizoain. Quatre minuts després, el CF Badalona Futur va gaudir de la millor oportunitat de gol del primer temps. Álex Altube, davanter de Valladolid, va rematar al pal a l’àrea petita després de desviar un xut de Dani Hernández.
Els d’Eder Sarabia tocaven i tocaven i al minut 20 Adrià Altimira va perdre una pilota en posició defensiva i la pilota va caure a Fran Carbià. El tarragoní va assistir Álex Altube, però el davanter va fer un mal control i Raúl Lizoain va aprofitar-ho per blocar l’esfèrica. Això sí, va rebre un cop molt fort del de Valladolid.
La primera ocasió dels de Sarabia va arribar al minut 27 i va ser amb una jugada individual de Bundu per la dreta, que va marxar de Dani Hernández, però el xut del de Sierra Leone el va refusar a córner Isaac Becerra. Abans d’arribar al descans, Álex Altube va estar a punt de marcar amb un xut ras. Tot i això, la pilota va fregar el pal.
A la represa, l’FC Andorra va sortir amb una altra mentalitat. Més ficats dins del partit. Al cap de dos minuts van demanar mans de Facu García, però l’àrbitre va ignorar la petició de Carlos Martínez. Al minut 67, Becerra va refusar una centrada de Jandro, però el CF Badalona Futur va estar a punt de marcar després d’un error de Raúl Lizoain que va salvar sota pals Álex Valle. Tot seguit, Bomba va esmenar el greu error defensiu de Petxa i va treure la rematada d’Albert Torras. Amb els canvis, els d’Eder Sarabia van treure cames fresques i en una jugada de Germán Valera per la dreta marxant de Mateo va donar el gol fet a Sinan Bakis. El davanter turcoalemany va retrobar-se amb el gol i, com en les semifinals, va donar el triomf a l’FC Andorra. Un segon títol que entra a les malmeses vitrines del club més històric del país.
Eder Sarabia: “A veure si aquest títol de Copa Catalunya ens dona un impuls”
Ratxa de cinc derrotes consecutives trencada, però a la final de la Copa Catalunya. Eder Sarabia, tècnic de l’FC Andorra, va celebrar ahir el segon títol català de la història del club tricolor i ho va fer gràcies a un gol de Sinan Bakis al minut 92. Més ocasions va tenir el Badalona Futur, però aquesta vegada l’únic gol del partit va tenir signatura andorrana. “Tallem una mica aquesta ratxa negativa de resultats i esperem que aquest títol ens doni un impuls”, va reconèixer l’entrenador de Bilbao, que va analitzar d’aquesta manera el partit. “Ens ha costat molt entrar a dins del partit. Teníem la pilota, tot i que ofensivament s’han de fer més coses. A més a més, jugar en gespa artificial i amb aquesta pilota que corria tant no donava l’opció de fer un joc precís. S’ha de destacar que el Badalona Futur ha defensat molt bé i han corregut com tigres”, va indicar Sarabia.
Carlos Martínez, davanter i un dels capitans de la plantilla, va destacar la importància d’aquest títol. “En teníem moltes ganes i s’ha notat en la celebració”. De fet, el títol l’ha aixecat Martí Vilà, greument lesionat.
FITXA TÈCNICA:
1- FC ANDORRA: Raúl Lizoain, Adrià Altimira, Álex Pastor, 'Bomba' (Rubén Bover, 74'), Álex Valle (Germán Valera, 74'), Jandro, Sergio Molina (Iván Gil, 67'), Héctor Hevel, Bundu ('Petxa', 67'), Jacobo González (Bakis, 80') i Carlos Martínez.
0- CF BADALONA FUTUR: Isaac Becerra, 'Facu' García, Xavi Molina, Xiker Ozerinjauregi (Roger Barnils, 65'), Dani Hernández, Segura, Mateo Enríquez, Andreu Guiu, Dani Merchán (Edgar Hernández, 77'), Fran Carbià (Albert Torras, 65') i Álex Altube (Kaïss Mansouri, 77').
ÀRBITRE: Òscar Sauleda Torrent (Mataró). Grogues a Jandro i Álex Pastor –FC Andorra– i Álex Altube i Mateo Enríquez –CF Badalona Futur–.
GOL: 1-O Bakis (92').
LLOC: Estadi Municipal de Badalona. 2.080 espectadors.