I per començar el nou curs, una guerra física a la pista de l'UCAM Múrcia. El renovat projecte del BC MoraBanc, dirigit per l'experimentat Joan Plaza, alça el teló de la Lliga ACB el cap de setmana del 4 o 5 d'octubre contra els de Sito Alonso al Palacio de Deportes murcià. El primer partit al Pavelló Toni Martí es jugarà l'11 o 12 d'octubre contra La Laguna Tenerife de Txus Vidorreta i de dos vells coneguts com Giorgi Shermadini i Jaime Fernández. "Comencem la temporada amb un desplaçament a les pistes més difícils de l'ACB, que ja coneixem de tots els anys que portem aquí", va assegurar Francesc Solana, director esportiu del BC MoraBanc. 
L'UCAM Múrcia, que va acabar el curs passat en novena posició amb 17 victòries i 17 derrotes, s'ha renovat força per a aquesta nova temporada després de les baixes de DJ Stephens (Casademont Saragossa), Kostas Antetokounmpo (Olympiacos), Ludde Håkanson i Simon Birgander (Joventut Badalona), Nemanja Radovic i Rodions Kurucs (Baskonia). I per cobrir aquestes marxes s'han fet amb els serveis de David Dejulius (Bursaspor), Michael Forrest (Tesi Pistoia), Sander Raieste (Baskonia), Rubén López de la Torre (Reial Betis), Toni Nakic (Río Breogán Lugo), Devontae Cacok (sense equip) i Emanuel Cate (BAXI Manresa. A més a més, segueixen Dani García, Jonah Radebaugh, dos vells coneguts com Dylan Ennis i Moussa Diagne, Howard Sant-Roos i Kaiser Gates. "Després dels resultats de la temporda, l'UCAM Múrcia s'ha reforçat molt bé i molt físic. És un desplaçament molt complicat". La temporada passada, el BC MoraBanc ja va guanyar l'UCAM Múrcia al seu pavelló amb un resultat de 79 a 85 amb un espectacular partit de Shannon Evans II amb 27 punts, 8 assistències, 5 rebots i 33 de valoració.  
El primer partit al Pavelló Toni Martí arribarà a la segona jornada l'11 o 12 d'octubre. Els de Joan Plaza reben La Laguna Tenerife, i a la tercera jornada tornen a jugar a casa amb la visita d'un rival directe per a la permanència, el Bàsquet Girona. "Fins a l'aturada per Finestres FIBA el mes de novembre tenim vuit primeres jornades on haurem d'estar ben preparats contra rivals que hem de guanyar i haurem d'estar bé en aquest inici de curs per intentar competir al màxim", va setenciar Francesc Solana. 
El calendari, que encara no té dates ni horaris confirmats, té a la jornada 6 la visita de l'Unicaja Màlaga d'Ibon Navarro. El primer partit contra un dels grans, és a dir, el Barça serà a la jornada 9 el 6 o 7 de desembre al Palau Blaugrana i el primer partit contra el Reial Madrid serà a la jornada 15, el 10 o 11 de gener, al Pavelló Toni Martí. 
La primera volta finalitza el 24 o 25 de gener amb la visita al Nou Congost contra el BAXI Manresa. En aquesta última jornada s'unificaran els horaris dels partits que tinguin resultats transcendents. A l'última jornada, el 28, 29 o 30 de maig, el BC MoraBanc rep la visita del Barça de Joan Peñarroya.

Quatre jugadors superen la revisió mèdica

Els bases Ferran Bassas, Aaron Ganal i Rafa Luz i l'aler Chumi Ortega van superar la revisió mèdica realitzada ahir a la tarda al Centre de Tecnificació d'Ordino (CTEO). Avui, menys Stan Okoye a l'AfroBasket, la resta de jugadors, especialment els nous, també s'hauran de sotmetre als exàmens mèdics. El primer entrenament del BC MoraBanc està previst per demà al Pavelló Joan Alay i atendran als mitjans de comunicació el base català Ferran Bassas i el tècnic Joan Plaza.