Una plata i dos bronzes. Aquesta és la collita al Campionat d’Europa que es disputa a Flaine/Chamonix. Lea Ancion es va penjar dilluns el bronze a la prova individual i ahir va pujar un esglaó més al podi en ser segona a l’esprint, amb un temps de 3’35”3, a 7”22 de la primera, la noruega Ida Waldal. “He tingut una qualificació una mica complicada perquè se m’ha fet molt dur mentalment, però a les semifinals he tingut un grup bastant fort. Una falta de respecte entre esquiadores total. Ens hem anant empenyent durant tota la pujada. Una gran batalla per acabar segona i he passat a la final molt bé. Una mica decebuda perquè no he pogut passar a la noruega. Això sí, estic molt contenta”, va assegurar Lea Anción, que ja suma un bronze i una plata al Campionat d’Europa.
L’altre metall va arribar en la prova esprint també U20, amb un bronze de Max Palmitjavila amb un temps de 2’53”55 a 5”93 del primer, el francès Jules Raybaud. El segon va ser el seu compatriota, Mael Brun. “A la qualificació he fet un bon temps de referència, a les semifinals he passat com a segon i a la final he anat amb tot. Estava cinquè durant tota la cursa i he canviat molt bé en passar a quart a l’última baixada. Al final, tercer lloc i la meva primera medalla al Campionat d’Europa. Molt content i animat per les pròximes proves”, va dir Max Palmitjavila.
També van competir Marc Casanovas que va ser 10è, i Miquel Naudí, que va acabar en 13è lloc. Mentrestant, en la categoria U18, en la seva primera experiència europea en una prova esprint, Adrià Isal no va poder passar de la primera qualificació.