Set temporades consecutives de Freeride World Tour (FWT) al Principat, i enguany finalitza l’acord entre Ordino-Arcalís i els organitzadors del circuit mundial d’esquí forapista. Quan tot semblava indicar que aquest seria l’últim cop que els millors esquiadors de forapista del món no tornarien a trepitjar territori andorrà, les intencions han canviat i l’objectiu serà negociar una renovació de durada més llarga per convertir-se en una seu consolidada.
Així mateix ho va reconèixer el director de màrqueting de Grandvalira Resort, David Ledesma. “Aquesta és la intenció i treballarem des d’avui per signar una renovació. De fet, el CEO i l’staff del Freeride World Tour es queden aquí fins divendres per establir contactes i consolidar aquesta prova de la màxima competició de l’esquí fora-pista”, va dir Ledesma, que també va parlar de la durada d’aquest acord. “Esperem signar-ne un de dos o tres anys i no d’un com vam fer l’últim cop. A veure si el Comú d’Ordino i Andorra Turisme ens continua donant suport.”
Enguany la prova júnior es va cancel·lar per la situació sanitària per la pandèmia de la Covid-19. “Volem seguir apostant pel freeride i això suposa també tornar a tenir la prova júnior, ja que genera molt bon ambient entre els competidors més professionals i els joves que volen ser amb ells algun dia.” Ledesma és optimista per tancar aquest acord amb el Freeride World Tour. “Trobarem la millor fórmula i el seu millor encaix. Jo soc optimista, ja que els resultats d’aquesta edició doble que hem tingut han estat molt bons. El retorn que nosaltres tenim és totalment mediàtic. A més a més, amb la pandèmia han superat les previsions a nivell de visualitzacions per internet. Els streamings han arribat a un nivell d’audiència molt alt i això mateix ens ajuda a promocionar Andorra i Ordino”.
Després de la cancel·lació de la prova del FWT a Hakuba (Japó) degut a les restriccions per la Covid-19, els millors esquiadors forapista del món es van donar cita al Port del Rat per segona vegada consecutiva, ja que divendres també van competir a aquesta muntanya. En aquesta segona prova, els competidors també van poder començar des d’un tercer portilló de sortida per obrir noves possibilitats creatives.
La neu que va caure dimarts va permetre acumular 10 centímetres, fet que va convidar als riders a donar molt més espectacle que no pas divendres. “El balanç és molt positiu. Han estat dos dies en què tot ha funcionat a la perfecció. Són ja set anys treballant junts i l’organització ha estat immillorable. El colofó final d’aquesta segona prova han estat els 10 centímetres de neu que ho han deixat tot blanquet. Per tant, doble impacte i molt contents en aquest sentit”, va dir Ledesma.
Sense cap positiu
Les mesures sanitàries han estat totals i aquests dies de competició no s’ha registrat cap positiu entre els competidors al Freeride Worlt Tour. “Els protocols han estat molt exhaustius, i això que ells ja els porten a nivell organitzatiu. Durant aquests dies, els participants s’han realitzat tres proves TMA i a més a més tots van arribar amb la PCR feta. Han estat arxitestats i no hi ha hagut cap positiu”.
Ledesma va aprofitar l’ocasió per avançar que dos joves riders de l’Ordino Arcalís Freeride Júnior: Àlex Mortes i Pau Rafel competiran al Campionat del Món juvenil que es disputarà a Verbier (Suïssa). En aquest sentit, Lesdema va manifestar que “volem generar cultura freeride”, és la gran aposta, com també la continuïtat del FWT.
Andrew Pollard vola i Dani Fornell finalitza 15è
Andrew Pollard, esquiador forapista nord-americà, va assolir la victòria en aquesta segona jornada del Freeride World Tour (FWT) que es va disputar ahir al Port del Rat. El rider va arrencar volant al portilló i a la part intermèdia va executar un doble vol força ràpid que li va valdre una puntuació de 94,67. El segon va ser el suec Kristofer Turdell, que va tornar al podi amb una bona actuació sobre els esquís per sumar 89,67 punts. El tercer va ser el també suec Reine Barkered. “Estic molt content d’haver esquiat la línia que tenia prevista. Ara mateix estic flipant. Vaig decidir la meva línia quan la prova tot just havia començat”, va assegurar Pollard. L’andorrà Dani Fornell va ser 15è, amb 66 punts. En esquí femení es va imposar la suïssa Elisabeth Gerritzen, que va treure profit de les caigudes de tres rivals. En surf de neu masculí, el primer lloc va ser per al rookie nord-americà Blake Moller, i en categoria femenina no va fallar la francesa Marion Haerty, que busca el seu quart títol mundial.